יום: י״ב באלול ה׳תשפ״ד – ספטמבר ב15, 2024

יש לכם שאלה?

הינכם מוזמנים לשאול את שאלותיכם. ניתן לשאול שאלות ממגוון רחב של נושאים.
אנו משקיעים מאמצים רבים למתן מענה בזמן אמיתי. אתכם הסליחה במקרים של עיכוב. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפרסם את השאלה והתשובה באתר, כמובן בדיסקרטיות. במידה ונשאלה שאלה באתר השו"ת, אנו רואים בכך הסכמה לפרסום השאלה, אלא אם כן צוין במפורש אחרת. סייעו בידינו להמשיך לתת מענה לשאלותיך…

אוצרות החיים

זכינו לקיים השבוע אירוע לרגל השלמת סדרת ספרי פוע"ה, שכל אחד מחמשת כרכיה משמשים כספרי הדרכה מעשיים המשלבים בין רפואה להלכה. הספרים מבוססים על נסיון רב שנים בסיוע לציבור בתחומי הפוריות, הריון, לידה, גנטיקה, טהרת המשפחה ואישות.

לאירוע שהתקיים בבית מזיא בירושלים הגיעו רבנים, רבניות, אנשי ונשות מקצוע מתחום הפוריות והילודה ובכללם: הרב אליעזר איגרא מ"מ נשיא בית הדין, פרופ' שמחה יגל האגף, לנשים ויולדות, ד"ר חגית דאום-מומחית ברפואת נשים ובגנטיקה רפואית, המחלקה לגנטיקה, המרכז הרפואי והפקולטה לרפואה של הדסה, ורד אופן- יועצת בכירה במכון לגנטיקה ורפואה גנומית, מרכז רפואי איכילוב תל אביב, הרב ד"ר מרדכי הלפרין עורך אסא.

הרב אריה כץ, מנהל מחלקת ספרות ומחקר במכון פוע"ה ואחד ממחברי הסדרה: "סדרת ספרי פוע"ה היא הפעם הראשונה שבה מונגש המידע ההלכתי רפואי השלם בנושאי רפואת נשים, פוריות, הריון ולידה בפני העולם הרפואי והרבני, תוך הקפדה על דיוק והיקף מרביים"

כמו-כן, כיבדה אותנו בנוכחותה ח"כ לימור סון הר מלך, מעוצמה יהודית יו"ר השדולה למען האישה החרדית והדתית בכנסת: "בימים אלה שעם ישראל זקוק להגדיל היקפים – מכון פוע"ה הוא פנינה שנותנת מענה אוהב ומקצועי. אני מכירה מקרוב את הצוות ואת העשיה ומתרגשת כל פעם מחדש – כמו כאן עם סדרת ספרים שהיא אוצר לאנשי מקצוע ובכל בית בישראל"

בין נושאי הכנס שעלו: שילוב של סקירת מערכות מוקדמת וסקר שליש ראשון בהריון, בדיקת מי שפיר מה השתנה בשנים האחרונות?, מי שפיר לכל דיכפין האם יש לערוך את הבדיקה בכל הריון ? כמה השתדלות צריך לעשות כדי ללדת ילדים? התאמת תהליכי הפוריות המודרנית להלכה, גישה הלכתית חדשה לשאלת גידול ילד המריבה בטעות בטיפולי פוריות, מדע וטכנולוגיה בשירות ההלכה במלחמת חרבות ברזל.

הרב מנחם בורשטין, מייסד וראש המכון התרגש לכבוד השלמת הסדרה שכתיבתה ערכה 17 שנה: "אני ממש מתרגש, הספרים הללו נכתבו בשיתוף פעולה מלא עם עם הרופאים וזה היה אחד הדברים החשובים מבחינתנו שזה מתוך העשייה היומיומיית שלנו במכון, הקשר המיוחד הזה עם הרופאים הוא מה שעוזר לציבור שאנחנו מסייעים לו ואנו מודים באופן אישי למחברים שעזרו לנו. נכון שמדובר בהשלמת סדרה, אך כל הזמן יש עדכונים מעולם הטכנולוגיה שלא מפסיקים לרגע ואנו שמחים לקיים את כל החידושים כדי לעזור לעוד ועוד אנשים עם הטכנולוגיה הרפואית וההלכה יד ביד."

ניתן לקנות את הסדרה או כרכים רצויים ממנה באתר המכון .

לקניה באתר

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן