יום: ט״ו באלול ה׳תשפ״ד – ספטמבר ב18, 2024

יש לכם שאלה?

הינכם מוזמנים לשאול את שאלותיכם. ניתן לשאול שאלות ממגוון רחב של נושאים.
אנו משקיעים מאמצים רבים למתן מענה בזמן אמיתי. אתכם הסליחה במקרים של עיכוב. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפרסם את השאלה והתשובה באתר, כמובן בדיסקרטיות. במידה ונשאלה שאלה באתר השו"ת, אנו רואים בכך הסכמה לפרסום השאלה, אלא אם כן צוין במפורש אחרת. סייעו בידינו להמשיך לתת מענה לשאלותיך…

הנחיות לטיפולים לפני ראש השנה

בשנה זו ראש השנה חל בימים חמישי – שישי, מה שגורם לקושי בטיפולי הפריה חוץ גופית הנעשים בימים שלישי – רביעי, הן מצד חילול השבת והחג שנגרם בבדיקות של העוברים שהופרו לפני החג, והן מצד חוסר היכולת לפקח על בדיקות במהלך החג. ברור שאין שום אפשרות לבצע שאיבת ביציות במהלך החג והשבת.
לכן המלצתנו היא לחכות עם טיפולי ההפריה לאחרי החגים ככל שניתן.
במקרה והטיפול התחיל ואין דרך לעכב אותו, באופן שיש הכרח לבצע שאיבת ביציות בימים שלישי-רביעי, סדר העדיפויות לפעולה הוא כדלהלן:
1. האפשרות המועדפת: ביצוע השאיבה וגידול לשלב בלסטוציסט – יש אפשרות לגדל את קדם העוברים לשלב של כמה מאות תאים, ולבצע את החזרת העוברים אחרי 5–6 ימים משאיבת הביציות, לאחר ראש השנה. כיוון שאין אפשרות לפקח על קדם העוברים במהלך ימי החג והשבת, יש לדאוג שהעוברים יאוחסנו באמבריוסקופ (אינקובטור ייעודי שבו אין צורך לפתוח את המכשיר לפני ההחזרה או הקפאת העוברים). על בני הזוג לתאם זאת מראש עם המרכז הרפואי והרופא המטפל.
2. אפשרות שנייה: הקפאת עוברים – אם אין אפשרות לגדל את העוברים לבלסטוציסטים כאמור לעיל, כשהשאיבה מתבצעת ביום שלישי ניתן להקפיא את קדם העוברים ביום רביעי ערב החג. במקרים בהם השאיבה מתבצעת ביום רביעי ערב החג, ואין אפשרות לגדל קדם עוברים, יש לבדוק את האפשרות של הקפאה זמנית של הביציות והפרייתן רק לאחר ראש השנה.
3. ביצוע הזרעה תוך רחמית (IUI) – אם כל האפשריות לעיל אינן מעשיות, יש לשקול במידת האפשר ויתור על שאיבת הביציות וביצוע הזרעה תוך רחמית (IUI). יש לציין שבמקרים רבים, אפשרות זו אינה שייכת עקב הסיכון להיריון מרובה עוברים, או לחלופין חוסר אפשרות להשיג היריון באמצעות הזרעה תוך רחמית.
4. אין אפשרות לבצע שאיבה לפני החג שתגרור אחריה טיפול בעוברים במהלך החג והשבת.
לכל שאלה או בירור ניתן לדבר עם צוות הרבנים היועצים במכון פוע"ה,
02-6515050
שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן