יום: ט״ז באלול ה׳תשפ״ד – ספטמבר ב19, 2024

יש לכם שאלה?

הינכם מוזמנים לשאול את שאלותיכם. ניתן לשאול שאלות ממגוון רחב של נושאים.
אנו משקיעים מאמצים רבים למתן מענה בזמן אמיתי. אתכם הסליחה במקרים של עיכוב. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפרסם את השאלה והתשובה באתר, כמובן בדיסקרטיות. במידה ונשאלה שאלה באתר השו"ת, אנו רואים בכך הסכמה לפרסום השאלה, אלא אם כן צוין במפורש אחרת. סייעו בידינו להמשיך לתת מענה לשאלותיך…

דלת נסגרת ודלת אחרת נפתחת

עשר שנים אחורה, שעת צהריים על קו מענה המכון שיחה אקראית מאם מודאגת: "שלום, אני פונה בענין בתי, שירה בת ה-15. לפני ארבע שנים בערך, חל עליה תהליך ההתבגרות מבחינה פיזית, אך כבר אז הבחנו בקומתה הנמוכה יחסית לבנות גילה וכן והווסת טרם הופיעה", אמרה רחל בחשש.
שאלתי את כל השאלות בכדי לכוון ולדייק בעבורה את הרופאה והמרפאה המתאימה בעבורה וב"ה מצאנו. כל אותה העת, שמרתי על קשר עם הוריה של שירה וענינו על כל השאלות שעלו תוך כדי הבירור. לאחר כחודש בהם בוצעו בדיקות הקשורות לתסמינים הקליניים, ניתנה להם האבחנה הסופית. "צר לי לבשר, כי חששינו אומת, ושירה מאובחנת עם תסמונת רוקיטנסקי. אני לשירותכם תמיד", הרופאה הסבירה להם את המשמעות הרפואית והפנתה אותם בחזרה אליי.
לצערי, המשמעות נהירה לי ועליי להנגיש את המידע עבור המשפחה שחיה בצל הספק ולהציע יעוץ, ליווי, תמיכה ופתרונות אפשריים. במקרה כזה, אני נוהג לזמן את הנערה והוריה לשיחה אישית, דיסקרטית ורגישה במשרדי במכון. עוד באותו היום הם הגיעו מחוץ לעיר, צמאים למוצא פי. מולי יושבים ההורים ושירה, צעירה חיונית, כשאר בנות גילה שאילולא הפניה למכון, לא היה ניתן לשער את גודל האתגר הרובץ על כתפיה.
פתחתי בהסבר: "תסמונת רוקיטנסקי הינה תסמונת המתאפיינת בהפרעה בהתפתחות איברי מערכת הרביה הנשית ובמקרה של שירה, הרחם חסר וככל הנראה, לצערנו, היא לא תוכל להרות בעצמה בעתיד", הסברתי בעדינות הנדרשת. דממה השתררה בחדר. "עם זאת, יש לציין, כי ישנן שחלות מתפקדות, כך שהיא כן תוכל להביא ילדים לעולם דרך הפריה חוץ גופית בעזרת פונדקאית, תחת הכוונה והשגחה של מכון פוע"ה. יתכן שעם הקידמה, השתלות רחם יתאפשרו בעתיד. היו כבר מקרים של הליך זה בעולם והנושא נמצא בפיתוח" הוספתי בנחישות מהולה בתפילה ובתקווה גדולה.
צוות המכון, הכולל עובדת סוציאלית נרתם למשימה החשובה. עתידה הוא האתגר של כולנו. שמנו לנו למטרה, כי שירה ונערות עם בעיה דומה ואתגרים שונים, לא תאבדנה את המשמעות והטעם לחיים למרות הקושי.
בנינו עבורה תכנית ליווי ותמיכה רפואית–הלכתית-רגשית. בגיל 18, הצטרפה שירה למפגשים של קבוצת התמיכה הקיימת במכון עבור נערות המתמודדות עם בעיות פוריות שונות, ואף לוקחת בהן חלק פעיל עד היום. כשהגיעה העת, הפעלנו גם את מערך השידוכים הקיים במכון הבנוי מצוות רגיש וקשוב המודע לאתגרים הכרוכים בהתאמה ובמציאת שידוך לבעלי רקע רפואי בפוריות.
ב"ה זכינו למצוא בחור ראוי ומתאים עבור שירה. אנו נמשיך ללוות אותם ליעד הנכסף של הקמת משפחה.
זכיתי לשמש בקודש בתפקידי במכון פוע"ה כבר למעלה מ-25 שנה. סיפורי חיים רבים נשזרים במקום המופלא הזה, שכל מטרתו להרבות טוב ולהוסיף חיים ושמחה בבתי ישראל. חש בכל ליבי כי כאשר פועלים לשם שמים מתוך רצון עז לסייע-אין תקרת זכוכית, הכול כמעט אפשרי.

 

צום יום כיפור בהלכה וברפואה

צוות רבני מכון פוע"ה בשיתוף ד"ר נעמה סרבניק, רופאת נשים בכירה הפריה חוץ גופית שערי צדק עונים לשאלותיכם בתחומי פוריות, ההריון, לידה, הנקה ועוד במיוחד עבורכם באמצעים השונים:

מוקד טלפוני במספר 02-6515050:

ימים שלישי- חמישי ו'-ח' תשרי (8-10.10 למניינם) 9:00-18:00

יום שישי ט' תשרי (11.10 למניינם) 9:00-14:00

מס' וואצאפ לשאלות 055-6825184 ימים שלישי-חמישי ו'-ח' תשרי (8-10.10 למניינם) 9:00-18:00

משדר הרב בורשטין הנחיות מעשיות "שתיה לשיעורים" ובנוסף, הרב ליאור שגב, יועץ ופוסק במכון פוע"ה וד"ר נעמה סרבניק יום שני ה' תשרי (7.10 למניינם) בשעה 20:30 

 

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן