איפור קבוע

שלום,
האם מותר הלכתית לעשות איפור קבוע, כזה שצריך לחדש כל כמה שנים?
האם זה נחשב קעקוע, האם הוא מהווה חציצה?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,


הפוסקים דנים בשאלה זו מכמה היבטים.


יש בכך כמה וכמה דיונים האם זה מקביל לכתובת קעקע האסורה מהתורה, או שיש בזה כמה וכמה צדדים, שבהם אין בכך איסור תורה, הן מצד שזה לא לשנים, הן מצד שזה לא אותיות ולא שם עבודה זרה.

הפוסקים כמעט באופן גורף מאפשרים לבצע את הפעולה הזו, כאשר יש בכך צורך רפואי או כיסוי על גבי מכה קיימת, וכפי שמופיע בגמרא עצמה בדיון של אפר על מכתו.

אבל נראה כי הפוסקים בניסוחים שונים לא התירו כאשר מדובר רק לנוי.

הרב עובדיה לדוגמא שנוטה יותר להיתר, כותב להתיר בעת הצורך מובהק של פגע או אחרי מחלה (כגון לדוגמא נפוצה של קעקוע עטרה אחרי כריתת שד, או כיסוי על פצע במקום ניכר בעור או בפנים)

אבל גם הרב עובדיה שנוטה להיתר, כותב שלא מוחים ביד מי שעשתה מבלי לשאול.


לא ראיתי באף מקום (לא ראיתי כמובן אינו ראיה כי ודאי יש דברים שנכתבו ולא ראיתי) כי יש היתר לבצע זאת כחלופה לפתרון איפור שנותן מענה.


ולכן, בפשטות נראה כי נכון להמנע מכך, אאכ יש כאן צורך הגובל בהיבטים או פגם ממשי או רפואי.


בשורות טובות


אודי רט


רב יועץ ופוסק מכון פועה


לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

יש לכם שאלה?

השו"תים של פוע"ה

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן