גלולות מיקרולוט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

שלום, אני כשנה אחרי לידה נוטלת גלולות מיקרולוט מכיוון שאני מניקה. בתחילת השימוש בהם היו לי מספר פעמים דימומים אך הדבר חלף ומספר חודשים לא הופיע כל דימום. לאחרונה הפחתתי את מינון ההנקות והופיע דימום. האם יש קשר?
בנוסף, השימוש בגלולות אלה גורם לכך שלא אמור להופיע מחזור כלל מכיוון שנוטלים חפיסה אחרי חפיסה ברצף. האם אין בכך פגיעה בריאותית כלשהי?

תודה

תשובה :

 שלום וברכה,
א. בהחלט שינוי במינון ההנקה יכול לגרום להופעת כתמים או שינוי היציבות ההורמונלית שהיתה.
ב. מיקורלוט (בשונה מסרזט) ככל הידוע לי מהווה גלולת מניעה מלאה עם הנקה אבל כאשר ההנקה יורדת יש ירידה מסויימת גם ברמת המניעה.
ג. בשלב זה אם אכן יש בעיות של כתמים ודימומים, הרי שההמלצה היא לעבור לגלולה משולבת ע"פ הנחית הרופא, אין כל מניעה עקרונית להניק במקביל ללקיחה של גלולות משולבות ואין הדבר מהווה סכנה או בעיה לחלב אלא שלעיתים זה יכול לגרום לירידה בכמות יצור החלב.
ד. פעמים רבות בעת שאשה מניקה אין לה ווסת והדבר לא מהווה בעיה, ואולי להיפך זה מסייע להגנה לעיתים בדברים אחרים.
בשורות טובות
אודי רט
רב משיב מכון פועה



מקורות:

שאלות נוספות בשו"ת

גלולות הנקה

שלום וברכה אני אחרי לידה שניה מניקה מלא קיבלנו היתר מרב למנוע באמצעות גלולות דיאמילה הבנתי שזה יכול לגרום לדימומים

לצפיה בתשובה »
חדש - לוגו מרכז לימוד שקוף
דילוג לתוכן