דימום בעקבות נטילת גלולות

שאלה בנושא אמצעי מניעה

שלום.
יום למחרת הטבילה הופיע דימום מתמשך. אני נוטלת סרזט למניעת הריון יכול להיות שבגלל זה..
הדימום אוסר? יש להתחיל מהתחלה את הפרישה? תודה.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

א. טהרה – אם מדובר על דימום ולא כתמים זה ודאי אוסר, אם ספק אם זה כתמים או דימום יש לברר פרטנית. אם זה נראה ככתמים, יש לברר את האופן בו זה נראה לפי דיני כתמים.

כל דימום שמקורו מהרחם מטמא, אאכ האופן בו נראה לא מטמא, גם אם אינו מחזור ובכלל זה דימום מגלולות ודאי יכול לאסור.

ב. בהחלט יתכן וזה כתוצאה מהגלולות, וממילא מה הנכון לעשות מצריך עוד הרחבה של פרטים, כגון כמה זמן אתם לאחר הלידה, האם יש הנקה ועוד, ולאור זאת לתת מענה מה הדבר הנכון לעשות.

לעיתים הנכון להוסיף פרימולט נור, לעיתים לעבור לגלולות משולבות ועוד.

ג. אם אכן נאסרתם, זה מצריך כמובן פרישה מלאה, ולאחר שיסתיים הדימום הפסק טהרה וספירת שבעה נקיים וטבילה כדין.

בשורות טובות

אודי רט

רב יועץ ופועה מכון פועה

 

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן