האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

Search
Close this search box.

טבילה אחרי לידה בזמן מלחמה

שאלה בנושא אישות וצניעות

שלום
בעלי מגויס מאז שמחת תורה, היציאות שלו לא מסודרות ופתאומיות.
אני ילדתי לפני שלושה שבועות וחשוב לי להצליח להיטהר בהקדם.
מה המינימום שאפשר לבדוק בסיטואציה ככ מאתגרת כזאת?
מיותר לציין את הקושי הגדול כשהוא חוזר ומחבק את הילדים ואני נשארת בודדה מאחור..
תודה מראש.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

ראשית מזל טוב ושפע ברכה. אין ספק כי לידת חיים, זכות ללדת בתקופה גדולה, קשה ומאתגרת זו, היא דבר שיש בו בשורה גדולה, נחמה גדולה ושמחה גדולה.

בצד זה, התקופה הזו מהווה אתגר גדול, לא פעם לידה מצד עצמה מהווה אתגר לאחריה בעת הריחוק, והימים האלה, שיש בהם עוד אתגר גדול מצד עצמו, בדאגה, בגעגוע, ברצון וצורך לקרבה, מצריכים בפני עצמם גבורה גדולה.

משך הדמום לאחר הלידה נע במקרים רבים בין כחודש לחודשיים, וזהו דימום נורמלי לגמרי, אבל אם נראה שנגמר הדימום עוד קודם, אפשרי בהחלט לנסות ולהיטהר, ואם יש צורך להוריד בכמות הבדיקות על מנת להקל ולהגיע אל הטהרה (ובתנאי שאכן הדימום נגמר ואיננו מאלצים לומר שנגמר ועדין יש דימום…) אם יש כתמים או רגישות יש לכך בהחלט מקום, בהכוונה פרטנית כיצד וכמה לבדוק, והדבר לגמרי מול עיני הרבנים הפוסקים בכך.

בנתיים, מצאו את הדרך לחזק ולהתחזק, אחד את רוחו של השני, לא לחוש מאחורה ולא לחוש לבד, כי שניכם חפצים בכך, ושניכם חפצים בקדושת המחנה, בקדושת המשפחה, בשמירה על הנפש שלנו ובשמירה על הנשמה והרוח שלנו – וזה בהחלט בכוחנו.

בתוך כך, שימי לב שכדאי להמתין עם התחלה של גלולות אם אכן אמורים למנוע עימם, שכן אלו, במקרים רבים יכולים לייצר בעיות של כתמים ודימומים ולהקשות על הטהרה.

אפשרי בהחלט בעת הצורך להקדים את הבירור לראות שחלל הרחם נקי אצל הרופא/ת נשים על מנת לראות שחלל הרחם נקי ואין עיכוב בהיבט זה.

ברכת שמים ובהצלחה רבה

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן