קרבה בזמן ההריון

שלום,
התחתנתי לפני כחצי שנה וכעת ב"ה אני בתחילת הריון, אני עכשיו בתקופה של בחילות, אני זקוקה למרחב וכל מגע ממש מציק לי וגם ירד לי ממש החשק. כל פעם שבעלי מנסה להתקרב אני מתרחקת, זה קשה לו מאוד וכמובן פוגע…
אני מנסה להסביר לו, אבל הוא לא ממש מבין אותי…
אני מבינה לגמרי את הצד שלו אבל באמת שאני לא יודעת מה לעשות, כמובן שכל זה גורם למתח בבית…

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,


ראשית בשעה טובה כפולה ומכופלת, הן על הבית שהולך ונבנה והן על המתנה הגדולה והמופלאה לה זכיתם לפקידה והריון.


ישר כוח על הפניה, מענה לקושי האמור כאן בטרם עת, יסייע להוביל ולחוות את ההתמודדות הקיימת, בצד השמחה הגדולה, באופן טוב ומחבר ולא חלילה באופן שיגרום לקושי וריחוק.


אתחיל מהסוף, חווית המתח והפגיעה הם תוצר של תרגום ופרשנות של המצב הקיים כעת, ולכן, אף שיתכן וקושי בשל הקושי לייצר קרבה כעת בשל התחושות המתלוות לתחילת הריון, אין חייבים ל'תבל זאת בהעמקה הקושי הנפשי ולחוות פגיעה וממילא גם מתח בבית.


מציאות של קושי במגע או צורך במרחב וריחוק פיזי בשלבים אלו של ההריון, נורמליים לגמרי ומוכרים, אין זה תופעה חריגה והיא גם כמובן חולפת.


היכרות עם הידע, קבלתו מגורם מוסמך, תסייע קודם כל להכיר את הדברים, ולא לייצר תרגום פנימי של סירוס, ריחוק וממילא גם פגיעה ולאחריה כמובן מתח בבית.


יחד עם זאת, לא תמיד הידע יהיה גורם מספיק, יתכן ויש כאן עוד היבטים פנימיים הגורמים לקושי והם מצריכים מענה פרטני, וממילא להפוך את הקושי האמור למקום של חיבור וצמיחה, תמיכה אחד בשני כל אחד במקום בו הוא נמצא, ולהפוך את השמחה והמתנה הגדולה, למקום של קרבה וציפיה.


בצד אלו, לעיתים הבנה של גורמי הקושי אצלך וחשיבה יצירתית מה יאפשר קרבה ובאיזה אופן, יאפשרו מציאת דרך שלבסוף תוכל להיטיב עם שניכם.


שתפו זוג בוגר ועם נסיון בהתמודדות הקיימת, זה יכול להיות מדריכת כלות או מדריך חתנים, זה יכול להיות אחד מההורים, זה יכול להיות רבנית או רב, ואפשר כמובן גם להתקשר אל המענה הרגשי של נשות מקצוע בכל ערב במכון פועה בין 20-22 במספר 026515050. אלו יוכלו לתת הבנה וכלים, מבט רחב וגם לסייע בהבנת המצב באופן טוב יותר ובעה מתוך השמחה הגדולה גם תקבלו כוחות לקושי הקיים כעת.


ברכת שמים ובהצלחה רבה


אודי רט


רב יועץ ופוסק  מכון פועה


לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

יש לכם שאלה?

השו"תים של פוע"ה

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן