שלום וברכה,
ישר כוח על הפניה. ביחס לשאלת הגדרת שפיכת זרע לבטלה, אנחנו מוצאים במקורות כמה הגדרות, חלק מהדבר הוא האם החיבור כדרך כל הארץ.
חיבור כדרך כל הארץ, משמעו כי החיבור נעשה לפתח ובחיבור אצל האשה, ופליטה תהיה בתוך הנרתיק.
נרות מניעה, אינם מהוות אמצעי חציצה לזרע אלא יוצרים באיכות הזרע עצמו אבל לא מאפשרים חבור באופ ןרגיל.
לעומת זאת, קונדום אכן מהווה אמצעי חציצה ולכן אסור בשימוש, וספוגית או דיאפרגמה מהווים אמצעי מניעה מורכבים יותר הלכתית (הגמרא דנה בהם ביחס אל תשמיש במוך שבאופן רגיל אסור למעט מצבים פרטניים)
פליטה בחוץ היא עוד רחוקה מכך ולכן ודאי אסורה, ואף דוגמא זו מובאת בגמרא במפורש, לגבי דש מבפנים וזורה מבחוץ, המוגדר כמעשה של השחתת זרע.
אבל נראה לי כי הנחת היסוד היא אשר מצריכה חידוד, ככל הנראה הנחת היסוד היא כי אם אין אפשרות להקלט להריון, אז אין משמעות לזרע, ולמעשה אין זה הפרשנות הנכונה, שכן אין כל שאלת השחתת זרע כאשר האישות נעשית באופן סדיר ותקין כאשר אשה מניקה או הרה או מונעת הריון, או אחר השלב בו תוכל להקלט להריון, עדין האישות צריכה להיות כדרך כל הארץ.
בשורות טובות ובהצלחה רבה
אודי רט
רב משיב מכון פועה