האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקות גנטיות ואחרות במהלך הריון

שאלה בנושא בדיקות בהריון

שלום כבוד הרב,
אני בשבוע שישי להריון ב״ה , הודגם שק הריון תקין ודופק עם עובר.
רציתי לשאול מה ההחלטה ההלכתית לגבי בדיקות גנטיות לבעלי ולי בשלב זה של ההריון, לעשות או לא לעשות( לא עשינו לפני, אני ממוצא מרוקאי ואלג׳ירי והוא ממוצא אלג׳ירי ופרסי)
דבר נוסף, ישנן בדיקות במהלך ההריון ששמעתי שרבנים אומרים לא לעשות אותם כמו שקיפות עורפית וכו. מה הנכון לעשות?
תודה מראש.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

ראשית בשעה טובה והמשך הריון מוצלח בבריאות ושמחה.

א. בדיקות סקר גנטיות - לבדיקות סקר גנטיות יש חשיבות מרובה, בראש ובראשנה על מנת למנוע מציאות של התמודדות וכניסה לסיכון של הולדת ילדים עם מחלות וקשיים רבים מאוד, גם כאשר נמצא שלזוג יש נשאות זהה (לכתחילה אנחנו ממליצים לבדוק דרך דור ישרים ואז במקרים בהם זה נמצא והקשר עוד לא התחיל או בראשיתו ממש, נמנעים מהקשר) אבל כאן, ודאי שחשוב לדעת כי גם כאשר נמצא שיש בעיה יש לכך פתרונות ללדת ילדים בריאים).

עצם הבדיקת של הנשאות, אינה מהווה בעיה מצד עצמה ואינה מסכנת אותך או את ההריון, ולכן, בפשטות אכן נמליץ לבצע אותה גם כעת בהריון, במידה ותמצאי נשאית למשהו מסויים, בעלך יתבקש גם הוא לבצע את הבדיקה ולראות אם הוא נשא ואז יבחנו במידה ושניכם נשאים אם יש השלכה על היילוד.

ב. בדיקות בהריון - שקיפות עורפית וכן שאר הבדיקות של סקירת מערכות הינן בדיקות אולטרסאונד, אי אפשר לומא שאסור לבצע אותן, שכן אלו בדיקות שאין בהם כל סיכון לאשה, והם יכולים לסייע לאתר ולכוון ולנהל את ההריון נכון.

הבדיקות האלו בדרכ חשובות ומומלצת ולא אחת גם יכולות להציל חיים.

מציע לעיין בתשובה מפורטת בארכיון השות בנושא בדיקות בהריון, אומנם הפרט לגבי מי שפיר כבר פחות מעודכן בה (יש תשובה אחרת יותר מעודכנת) והסיכון במי שפיר נמוך מאוד כיום, אבל היא גם נכון לעכשיו לא מוצעת באופן גורף.

קישור לבדיקות בהריון ראי כאן

כמובן מוזמנים גם ליצור עימנו קשר ישירות למכון פועה ולדבר עם אחד הרבנים המשיבים.

בשורות טובות והמשך הריון מוצלח

אודי רט

רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן