האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביוץ לפני טבילה – אסטרופם 2 מ"ג

שלום כבוד הרב,
לאחר 11 חודש בהם אני ובעלי מנסים להיכנס להריון פניתי לרופא.
יש לציין כמה פרטים חשובים קודם
יש לי תינוק בן 1.7 חודשים שלהריון שלו נכנסתי בחודש השני לאחר הפסקת גלולות, אני מניקה אותו עדיין בערך שלוש פעמים ביום, מקבלת מחזור מדי חודש אך בהפרשים לא סדירים ובעיקר קצרים (בין 23-25).
כאשר פניתי לרופא עם כל הפרטים הנ"ל, הוא שיער על סמך כל הפרטים שאמרתי לו וללא כל בדיקה שהביוץ שלי כנראה מתרחש טרם הטבילה ונתן לי מרשם לכדורי אסטרופם 2 מ"ג ללקיחה מהיום השני למחזור למשך חמישה ימים. כששאלתי לגבי ההנקה הוא הנחה אותי שזה בסדר ורק ייבש את החלב – מה שמבחינתי בסדר כי ממילא אני בתהליכי גמילה.

לאחר בירורים כאלו ואחרים, נאמר לי שמדובר בצעד קיצוני שנעשה על סמך כל המידע שהעלתי כאן ושזה מוזר שהוא נתן לי כדורים כל כך חזקים. אני לא יודעת עם מי ואיך להתייעץ בנוגע לזה. מצד אחד אני מאוד רוצה הריון נוסף כבר אך אני לא רוצה לפגוע בגופי.

אודה לתשובה ולייעוץ

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, אכן אודה כי הצעד הזה תמוה מאוד, נתינת כדורים לדחית ביוץ כאשר את עדין מניקה, ובטרם נבדק האם את בכלל מבייצת - נראה לי תמוה ביותר. גם פרק הזמן שאת מנסה להרות אינו כזה המצדיק התערבות ובפרט שבעבר לא היתה כל בעיה. למעשה, על מנת שאכן נוכל לתת יעוץ והכוונה נכונים אני מציע ליצור עימנו קשר למכון פועה ולדבר עם אחד הרבנים המשיבים. הנקה אומנם אינה מוגדרת כמונעת הריון בשלב זה על מנת לסמוך עליה כמניעה אבל בהחלט יכולה למנוע הריון ולהסביר מדוע לא נקלטים, ואם רמות ההורמון של ההנקה גבוהים הדבר בהחלט יכול להשפיע גם על יכולת קליטת ההריון. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן