האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנקה מלאה/חלקית כאמצעי מניעה

שאלה בנושא אמצעי מניעה

שלום,
אני שישה שבועות לאחר לידה ראשונה. אני מניקה עם הפסקות בלילות של 5-6 שעות לפעמים. וכן בשבועיים האחרונים כ-3 פעמים נתתי מטרנה במקום הנקה.-רציתי לדעת האם ניתן לקרא לזה הנקה מלאה ולסמוך על זה למניעת הריון או שעלי להתחיל לקחת גלולות (הרופאה שלי המליצה על גלולת צרזט אך הבנתי שזה יכול לגרום לדימומים).
תודה רבה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

מזל טוב ושפע ברכה.

קשה לתת לזה תשובה בדוקה ומוחלטת, אם רוצים ללכת עם הצד הבטוח והזהיר, אאלץ לומר כי ככל הנראה כבר זו אינה הנקה מלאה, אבל הסבירות כי דילוג שלוש פעמים על הנקה ושינה טובה בלילה יהפכו להיות כלא הנקה מלאה, בסוף אינה דבר סביר בעיני, וזו בפועל כן הנקה מלאה.

איך מתרגמים זאת בפועל?

הדבר תלוי בכם, אם הידיעה כי סביר להניח כי רמת הגנה הטבעית היא גבוה, והוספת של קוטלי זרע, שהם כ 80 אחוז הגנה מצד עצמם, יוסיפו להגנה הקיימת, ואם אכן יקלט הריון, יש לכם את היכולת (ואין כאן אמירה שיפוטית חיצונית או פנימית אלא בחינה של המקום המתאים לכם), לקבל זאת בשמחה, ובצד זה, את רוצה להכיר את גופך ולדעת כיצד הוא מתנהל בלי התערבות חיצונית - הרי שדרך זו רלוונטית לגמרי וגם אחראית.

אבל אם הדבר יגרום ללחץ וקושי, חרדה או מחשבות שיקלט הריון, ישפיע על האישות והחיבור בינכם, הרי שהנכון הוא להתחיל עם גלולות (וגם כאן עפר נמליץ להתחיל רק כשבוע - שבועיים אחרי הטבילה).

בשורות טובות ושפע ברכה

אודי רט

רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן