האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כדורים מונעי הריון

שלום רב!
קיבלנו מהרב ביישובינו אישור לדחיית הריון. לאחר ביקור אצל רופא הנשים נמצא כי אישתי נשאית של גן הנקרא "factor 5" גן זה גורם לקרישיות בדם עקב כך הרופא אמר שהגלולות היחידות שאישתי יכולה לקחת אלו גלולות הנקראות "דיאמיליה" גלולות אלו מונעות את הביוץ לגמרי. הרופא אמר לאישתי שבתקופת ההסתגלות(שאורכה בין חודש לחודשיים וחצי) עלולים להיות דימומים בלתי סדירים שמקורם ברירית הרחם שמתרפדת בדם לא בעקבות הביצית אלא בעקבות ההורמונים מהגלולה.
שאלתי היא האם הדימומים מטמאים? שהרי מקורם מהרחם(ודימום שכזה מטמא) או שמא הדימומים אינם מטמאים(מכיוון שהם מגיעים עקב אי הפרייה של ביצית ואפשר להגדיר זאת כ"מכה" ברחם)?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, מזל טוב ושפע ברכה. אכן בעת שיש נשאות לפקטור ליידן 5 באופן פשוט יש הוריה נגד שימוש באסטרוגן, ולכן המלצת הרופא לכדורי פרוגסטרון (כודגמת דיאמילה) נכונים, אפשרות אחרת היא מניעה על ידי התקן תוך רחמי. כל דם שמקורו מהרחם מטמא והוא ביטוי הורמנלי מטמא, כאשר ברור לנו (ויש לכך כללים בהלכה ובדרכי הבירור) שאין כאן דם רחמי הורמונלי ויש מקור נקודתי לפציעה ויש מתאם בין המראה ומעשה, הרי שהדם לא יטמא (וגם זה מחלוקת פוסקים שיש להעמיק בה). במציאות האמורה, דימום שמקורו בשל חוסר התייצבות רירית הרחם כתוצר של הגלולות ודאי שהוא דם הורמונלי בואפן מובהק וודאי שדם זה מטמא ואולי אף חמור יותר. כל אמירה אחרת יש בה הכשלה מוחלטת באיסור כרת! מסיבה זו אנו ממליצים להתחיל עם הגלולות לפחות שבועיים אחרי הטבילה (בפרט אם יש הנקה) ובנתיים לעשות שימוש בקוטלי זרע כדוגמת VCF, בדרך זו הסבירות לבעיות של כתמים ודימומים קטנה יותר והיכולת להתמודד עם כתמים מבחינה הלכתית תהיה טובה יותר. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה  

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן