האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאשתי אין חשק

שאלה בנושא אישות וצניעות

שלום רב. מחילה על השאלה אבל תורה היא וללמוד אני צריך.. התחתנו לפני כשבע שנים, ב"ה יש לנו מספר ילדים מתוקים, אבל הבעיה היא לא זה, לאשתי במשך שנים אין שום חשק בקטע המיני. בתחילת נישואינו היא הצביעה על כל מיני דברים מסויימים שצריך לתקן, ואז אולי החשק ישתפר.. במשך השנים עבדנו הרבה על הדברים אבל אין תוצאות… היא טענה שהיא לא אוהבת ספונטנית, הגיוני, קבענו יום בשבוע, היא בקשה שלא יהיה יותר מיום אחד.. אבל גם זה תמיד מרגיש לי שהיא עושה את זה בלי חשק, קניתי לה מכשירים.. טיפות, שמנים.. כל הדברים הללו לא עוזרים. אני מצידי רוצה לפחות פעמיים בשבוע, וכמו שהורו המשנב ועוד רבים מהפסוקים.. גם במצב הנוכחי של יום בשבוע, כל פעם שיש סיבה קטנה היא מחפשת לבטל, למשל היו לה כתמים, שאלתי פוסק, והוא אמר שאם לא נוטה לאדום לא להחמיר, אבל היא אומרת שהיא לא מרגישה נוח עם זה, מצד הפרטיות של הגוף שלה.. כך למשל שבתקופות של כתמים, אנחנו כחודש לא ביחד.. ( היא נוטלת סרזיט, אחרי תקופת הנקה..) שאלתי היא, מה ניתן לעשות? ניסיתי להסביר לה כמה פעמים שבשבילי מאוד חשוב כמה פעמים בשבוע, אבל זה לא עוזר. אני כמובן לא רוצה לעשות שום דבר בעל כורחה, אבל הדאמקש. עלי מאוד. אני תולה הרבה מהעובדה שהיא כ"כ לא מחוברת לזה לחינוך הסגור שהיא קבלה בשנות התיכון שלה במוסד דתי לאומי הטופ שבטופ.. כמו כן בהדרכת כלות שלה שם אמרה לה הרבנית שאם היא לא רוצה היא לא חייבת.. ולא לעשות דברים באי רצון… מה ניתן לעשות?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

ישר כוח על הפניה. אכן אישות  יכולה ונכון כי תהיה מקום של טוב ושמחה, אהבה וקרבה בבית, וכאשר יש קושי באישות, נכון לקבל על כך מענה ולטפל בזה.

קשיי חשק הינם דבר נפוץ ויכולים להיות מסיבות רבות ומגוונות, אבל על מנת להתמודד עימם צריך לרדת אל עומק הדברים.

אומנם יש פעמים ופתרונות של תיאומי ציפיות, מציאת העמק השווה ועוד, אבל יש פעמים ואלו אינם הכיוון הנכון ולא נותנים מענה, ויתרה מזו, לעיתים הם רק מעמיקים את התסכול ואת הקושי שכן הם יוצרים לחץ ואכזבות ומגבירים את המתח.

לעיתים תולים את קשיי החשק בהיבט הזוגי, אבל אף שיש בכך לא אחת מידה של אמת ובהחלט יתכן והמרחב שמחוץ לחדר שינה ולקרבה הפיזית משפיע, אבל גם יתכן מצבים וזו אינה הנקודה.

האם חינוך מקדמי יכול להיות סיבה או גורם, בהחלט כן, אבל לא בהכרח, והדבר מצריך העמקה.

ויחד עם זאת, זה בהחלט יכול להיות הזדמנות, הזדמנות לשיח, לבירור, להיכרות ולמפגש.

לא ציינת בתוך שאלתך היכך אשתך בכל הסיפור הזה, האם היא רוצה שיהיה כאן שינוי עבורה, עבורך, האם היא רוצה שהמצב ישאר כך ורק לך הוא מפריע ועוד ורציות שונות ורבות שיכולות להיות.

ואף שהארכתי עד לכאן, למעשה קיצרתי, ואני מזמין אתכם לשיח מעמיק יותר, שכן בירור ושיח, הקשבה ובחינה מעמיקה של הדברים יוכלו ללמד מה הדרך הנכונה בה יש לפעול, זוגית ופרטנית.

מוזמנים ליצור עימנו קשר למכון פועה, או לפנות אל גורם טיפולי היודע לשלב בעומק (ולא רק הכוונה של תיאומי ציפיות ויעוץ מיני ראשוני) את העולם המקצועי עם העולם התורני, ואני מאמין כי בעבודה טובה ונכונה ניתן להגיע אל מקומות טובים, משמחים ומחברים.

בשורות טובות

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה

 

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן