האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לידה לאחר קשירת חצוצרות

שאלה בנושא אמצעי מניעה

שלום ברוך השם זכינו ל5 ילדים הלידה הראשונה טבעיות ו4לידות בניתוח קיסרי בניתוח ה4 בוצעה קשירת חצוצרות בביח רמבם כעת לאחר 4 שנים מהלידה האם יש סיכוי כלשהו או דרך בעה להיכנס להריון ואם זה לא מסוכן 5 ניתוחים ומה לגבי הנושא ההלכתי אם אפשר תודה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

איני יודע אם שאלו אתכם בטרם עת לפני הקשירה או שהדבר נעשה מעל מיטת חדר הניתוח כאמירה של אין ברירה, ובכל אופן, קורא שאלה זו בצער, שכן לצערי במקרים רבים, אכן זוגות מבצעיפ פעולה זו (מעבר להיבט ההלכתי של הסירוס הכרוך בה) ללא מודעות וללא שהיתה להם אפשרות באמת לבחון את הדברים.

 

ביחס לשאלת ההריון כעת, הרי שהדרך להרות היא על ידי הפריית מבחנה. האם הריון בטוח, זו שאלה שצריך לבחון באופן פרטני בכל מקרה לגופו, יש מצבים שאכן אפשרי בהחלט להמשיך לקיסרי חמישי ויש מצבים שאכן הדבר פחות סביר או נכון.

האם במצב האמור אפשרי יהיה לבצע הפריה, זה כבר אכן שאלה מורכבת יותר שצריך לבחון פרטנית, ואני מציע ליצור עימנו קשר למכון פועה ולדבר ישירות עם אחד הרבנים המשיבים 026515050

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה

בימים אלה אנחנו במהלך של קמפיין כדי שנוכל להמשיך ולעשות את הטוב שאנחנו כאן ובכל דרכי המענה השונות, טלו עימנו חלק ואף הפיצו.

https://charidy.com/puah/20415

 

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן