דילוג לתוכן

מוך דחוק כבדיקת יום ראשון

אשתי עשתה הפסק ומוך דחוק עד אחרי צאת הכוכבים, אך שכחה לעשות בדיקת יום ראשון למחרת. דחיית השבעה נקיים תביא לטבילה בשבת, בה אנו מתארחים אצל חברים. שמעתי שהרב עובדיה מיקל בדיעבד במקרה כזה לסמוך על שיטת רש"י שבדיקת לילה מועילה, ולהחשיב את המוך הדחוק כבדיקת יום ראשון. האם הדבר נכון, והאם ניתן לסמוך על כך לאשכנזים?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה

גם ערוך השולחן מביא במקום שלאחר מעשה לצרף זאת ולכן, אם אכן היה מוך דחוק כפי האמור ניתן לצרפו לבדיקת ראשון לנקיים ולהמשיך בספירה.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

יש לכם שאלה?

השו"תים של פוע"ה