האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניעת הריון – אחרי לידה, ליל טבילה

בס"ד
שלום הרב, ותודה לכם מראש על עבודתכם הנאמנה.
ב"ה ילדתי לפני ארבעה שבועות. בעלי ואני מעוניינים במניעת הריון ויש לי שאלות בנושא: ב"ה הפסיק לי הדימום ואני רוצה להתחיל הפסק טהרה. הבנתי שגלולות למניעת הריון גורמות לדימום שאוסר – האם עליי להמתין לפני תהליך הטהרה שאתחיל לקחת את הגלולות (כי גם ככה אדמם)? או שלעשות הפסק, לטבול ובהמשך לקחת גלולות ?
דבר שני, יש לי תור לרופאת נשים רק עוד שבועיים. אם אצליח לסיים את תהליך הטהרה ואהיה מותרת בע"ה זה יהיה לפני נטילת הגלולות לכן – באיזה אמצעי מניעה מותר לנו להשתמש בליל הטבילה? (בגלולות עוד לא אוכל להשתמש…) חשוב לנו אמצעי מניעה בטוח, כרגע הריון נוסף לא בכוחותינו.
אציין שמעולם לא נטלתי גלולות והידע שלי בנושא דל מאוד.
דבר נוסף, הבנתי שצריך להתייעץ עם רב לקבל אישור למנוע הריון. ב"ה אנחנו משתדלים ללכת לפי ההלכה בהדיקות, אך אין לנו רב אישי שמלווה. האם מספיק שיקול הדעת שלנו? ואם נדרשת התייעצות עם רב, איזה דמות עלינו לבחור? כל רב שפוסק הלכה?

אשמח לתשובות בהירות וברורות.
תודה!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, מזל טוב ושפע ברכה א. מניעת הריון בהחלט יש לה מקום ויש לה שעה, אם אין לכם כתובת ברורה דברו עם אחד מרבני מכון פועה טלפונית, בשלב ראשוני זה מענה טלפוני בהחלט אפשרי. ב. אין מניעה להיטהר כבר כעת ואף לטבול ולהגיע לקרבה מלאה בטרם בדיקת רופא (אאכ יש מציאות חריגה שהיתה בלידה או מציאות רפואית חריגה אחרת). ג. דרך המניעה הראשונית עד להגעה לרופא, היא על ידי קוטלי זרע כדוגמת VCF, אם יש הנקה מלאה ואין ווסת ובודאי בשלבים ראשוניים אלו רמת ההגנה בהחלט מספקת ובטוחה ואפשרי להיות ביחד בשמחה ורוגע (ועדינות הנדרשת משלבים אלו כמובן). ד. המלצת המניעה שלנו לשלבים הראשונים, כאשר יש הנקה מלאה וחוסר ווסת, עד לכחצי שנה מהלידה, קוטלי זרע כאמר לעיל, רמת ההגנה הטבעית בחצי השנה הראשונה לאחר הלידה בשילוב הנקה מלאה וחוסר וסת היא כ 92-98 אחוז אם מוסיפים קוטלי זרע רמת ההגנה מצויינת. ה. אם אכן בוחרים להתחיל עם גלולות, אנחנו ממליצים להתחיל עם הגלולת לא לפני שיעברו שבועיים מהטבילה, על מנת לצמצם תופעות לוואי ולאפשר גם קרבה ובטחון לזוג וגם יכולת טובה יותר להתמודד עם בעיות של כתמים בשורות טובות ושפע ברכה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן