האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניעת הריון אחרי לידה ראשונה

שלום רב. אנחנו נמצאים כחודשיים אחרי לידה ראשונה ב"ה. הבנו מהרופא שכניסה להיריון בחצי השנה הראשונה ללידה (נדמה לי) היא מסוכנת, ולכן רוצים למנוע היריון לתקופה זו בלבד.
ראינו באתר שאתם ממליצים למקרה של הנקה מלאה בחצי שנה הראשונה להשתמש רק בקוטלי זרע.
שאלתנו היא האם ידוע אם נכון להסתמך על כך במקרה ו: לא היה עדיין וסת, ההנקה מלאה (כל 2-3 שעות, ובלילה הפסקה של 5-7 שעות), כרגע כמעט בלי שאיבות, אבל – ההנקה היא עם פטמת סיליקון שחוצצת בין הפטמה לתינוק. האם זה נחשב כמו שאיבה?

תודה רבה רבה!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, מזל טוב ושפע ברכה. אם הלידה היתה תקינה ולא היה כל דבר חריג, האמירה כי סכנה להרות מיד היא ודאי לא נכונה ולא מגובה, אומנם, טוב כי האשה תתחזק הן פיזית והן נפשית, אבל לומר כי זו סכנה עבורה להרות, הרי שאלו דברים לא נכונים. רמת ההגנה הטבעית של הנקה מלאה היא גדולה כאשר היא משולבת באי הופעת ווסת ובחצי השנה הראשונה, אם יש שאיבה ברמה מסויימת אין זה מוגדר כהנקה מלאה ברמה הפורמלית אבל ודאי שעדין רמת הגנה סבירה קיימת. וכאן, מגיע המקום הפרטני שלכם, אם סהכ את מרגישה טובה, הן פיזית והן נפשית, והרצון למנוע הוא באופן סביר, הרי שודאי שקוטלי זרע יתנו מענה, ואם את מרגישה טובה ואומנם רוצה לנוח אבל חפצה גם שלא להתערב, בהחלט יש מקום גם לא לקחת דבר ולראות כיצד מגיב הגוף שלך (יש בכך יתרון גדול להכיר כיצד הגוף מתנהג ואף שאין זה ניבוי מוחלט לעתיד יש בכך הכרת האופן של התגובה של הגוף). בשורות טובות ושפע ברכה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן