האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניעת הריון לאחר לידה.

לפני 3 חודשים נולדה לי בת.התייעצתי עם הרופא לגבי אמצעי מניעה למניקה באופן מלא ,והוא המליץ לי על סרזט.(חשוב לציין כי ביקשתי חלופה להתקן תוך רחמי שעשה לי כתמים פעמים רבות בפרק הזמן בין הלידה הקודמת להריון האחרון).השתמשתי בגלולה שבועיים ,והחלטתי להפסיק כי היא גרמה לי לכאבי ראש וסחרחורות.
בשבוע השני לשימוש בגלולה היה לי דימום שהפסיק .בתום השבוע השני(הזמן בו הפסקתי להשתמש בגלולה) שוב היה לי דימום,כנראה מחזור.
כעת אני נמצאת ביום הרביעי לטהרה ואינני יודעת מה לעשות כדי להימנע מהריון?
כמו כן אשמח אם תמליצו לי על התקן תוך רחמי שמתאים למניקה שאינו עושה בעיות של כתמים בטהרה.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, מזל טוב ושפע ברכה. א. מניעה כעת - אם את מניקה מלא ואין ווסת (מה שהיה כעת הוא תופעת הלוואי של לקיחת הסרזט) הרי שנראה לי שלפחות בשלב ראשון כדאי לעשות שימוש בפתילות גלוואן, ולאחר כ 4-5 חודשים מהלידה לעבור לטבעת נובהרינג, ואף שיש סבירות נה כי הדבר יפגע בכמות החלב, הרי שלקיחת תוספים המגבירים את החלב סביר שיסייעו ובכך לפתור את בעיית הדימומים. ב. לגבי כאבי ראש וכו - אני מעריך כי פעלת בעצה אחת עם הרופא, ואם אכן הדבר גרם לקושי, היה נכון להפסיק. ג. התקן - איני יכול לנבא מה יהיה עם התקן, בכל אופן ודאי ההמלצה היא להתקן ללא הורמונים, בין סוגי ההתקנים יש גם מסוג גפנקס שבנוי באופן אחר ובחלק מהמקרים יש עמו פחות תופעות לוואי, אלא שמחירו גבוה מאוד ומיעוט רופאים מתקין ולכן לא ברור שנכון להמליץ עליו באופן מיידי בלי לנסות התקן רגיל קודם. למעשה, הנטייה הפשוטה שלי וככל הנראה הידידותית ביותר מצד הטהרה היא העצה הראשונה, אם עצה זו לא מתאימה לך (חשש גדול מידי מהריון אף שהסבירות לכך נה, ניסיון עבר ועוד) אזי נראה כי יש לנסות התקן לאחר הטבילה. בהצלחה רבה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן