האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נידה כשהבעל בצבא

שלום וברכה , בעלי משרת בקרבי בסדיר והוא לא חזר הביתה שבועיים. המפקד שלו הסכים לשחרר אותו ביום רביעי כאשר ביום חמישי רק יש לנו ליל טבילה ונהיה מותרים.
לאור המבצע האחרון והתקופה החמה ביהודה ושומרון , בעלי סוגר הרבה שבתות בבסיס והרבה פעמים הדברים לא ידועים מראש והוא לא יוצא הביתה בדקה ה90. המצב ממש מקשה עלינו ולא פשוט, האם יש איזה דרך לטבול כבר ביום רביעי (יום לפני ליל הטבילה) או הקלות שנוכל להיאחז בהם למרות שאנחנו אסורים?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ראשית ברכת שמים בחזית ובעורף, ואין ספק כי חוסנו ועצמתו של העורף, של הבית, הוא לא פחות חשוב מהמלאכה בחזית. טבילה כמובן יכולה להיות רק בתום שבעה ימים נקיים, ואם אכן אלו החלו עם תום הדימום, ולא היה עיכוב כלשהו (אם יש משהו שיכול היה להקדים את הספירה אז אולי יש לבחון זאת), הרי שאכן הטבילה צריכה ויכולה להיות במועד על עוד לא היתה טבילה, כל דיני הרחקות חלים, ואסור, אסור לשחק בזה, שכן לא רק בהיבט ההלכתי אלא זה כדברי חזל עלול להיות אש בנעורת, והמחיר ההלכתי והנפשי והזוגי עלול להיות גדול. מצאו את הדרך לצאת, להיות בקרבה נפשית שתעצים את הרצון לקרבה שתהיה במועד ובזמן הנכון בקדושה ובטהרה, האמינו בעצמכם כי כוחכם גדול ואתם יכולים לעמוד בכך ואין לי ספק כי אתם יכולים. האתגר לעיתים גדול, אבל דאגו לחזק אחד את השני, לרומם ולקרב, ובעה למחרת גם תוכלי לטבול בטהרה ובקדושה, וללא ספק הקרבה תהיה גדולה. לצערנו לא אחת אנחנו שומעים בחוץ קולות שיש בהם אמת של הכרה בקושי, של רצון להכיל, אבל לא פעם הם אלו הגורמים גם לנפילה ולהעצמת הקושי והאתגר, ובמקום זאת צריך לחזק, להעצים, להכיר בכוח האמונה ובכוח שמירת ההלכה, בכוח הזוגי שלכם, באמון אחד בשני ובתמיכה אחד בשני. בהצלחה רבה במסירות הגדולה של שניכם לעם ישראל בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן