האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סירוב של הבעל לשמור נידה

היי
אשמח להתייעץ עם כבוד הרב
אני נשואה כבר 11 שנים
לצערי בעלי לא מוכן לשמור נידה
כל חודש כשמגיע הזמן אני ממש נכנסת לסוג של דיכאון מעצם המחשבה. לא משנה כמה ניסיתי לדבר לליבו, כמה אמרתי לו שחשוב לי התחזק בזה הוא טוען שקשה לו, והוא לא מסוגל.
יש לנו בעיות בשלום בית וכדי למנוע מריבות וחיכוכים אני לא מתעקשת על זה אבל בכל חודש מחדש מרגישה טמאה וכל כך רע עם עצם המגע בזמן הנידה.
אשמח להתייעצות מה עושים במצב הזה…
האם להתעקש על כך ולקחת סיכון ששלום הבית יפגע…

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, אני יכול לנסח את תשובתי בשתי מנגינות שונות, האחת קשה ושייכת לעולם הדין והשניה רכה ושייכת לעולם החסד והרחמים. ובאמת, אני מבקש לחבר בינהם. מצד ההלכה הפשוטה והברורה, אין שום מקום להצדיק ולהקריב את עולם הבא, את יראת השמים שלך, וודאי שאין כל היתר לחטוא ולעבור על ההלכה ובוודאי בדינים חמורים אלו של דיני כרת ואיסורי תורה ממש. איני אומר זאת חלילה כדי להכאיב ולייסר, אלא כדי לחזק ולתת את הכוח להתגבר. ובצד זה אני מבקש ללכת בדרך נוספת, דרך של שלום ואהבה, דרך שיש בה בכדי לכבד אחד את עולמו של השני, דרך שאינה כופה אבל מכבדת, ודרך שיודעת שיש גבולות שאי אפשר לעבור אותם. כיום יש לא מעט זוגות שהם דתיים וחילוניים, ומוצאים את דרך לשמור על הבית ועל הזוגיות, על הקשר ועל האהבה, מכבדים ומאפשרים אחד לשני. יש תחומים שאכן מצריכים מוכנות והבנה, ובכלל זה סביב טהרת המשפחה, והדבר לא נובע רק בשל אמירה הלכתית אלא מתוך כבוד לזולת ומתוך שמירה על מקומו. כי כאשר את מאפשרת זאת את למעשה מוותרת על מקום מהותי בעולמך וחייך. אני מבקש להפנות לאתר וארגון המסייע לזוגות במצבים אלו, שמאפשר לעשות הליך של קירוב וקרבה בין בני זוג ולתת כלים להתמודדות זוגית ודתית במצבים אלו. שמרו על ביתכם, שמרו על נפשכם ושמרי על ההלכה ועל דינים יקרים וחשובים אלו, ואלו יכולים בהחלט ללכת יחדיו. בהצלחה רבה ויהי רצון כי השלום והאהבה השמחה והקדושה ישרו בביתכם בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן