האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סכנות להתפתחות ותפקוד העובר לאחר חיסון לקורונה

שלום הרב,
קראתי את דעת המכון לגבי החיסון קורונה לנשים בהריון.
ב"ה אני בהריון, שבועיים אחרי השליש הראשון שלו, ואני מאוד רוצה להתחסן אך חוששת שיהיה חלילה השלכות על תפקוד או התפתחות העובר.
האם הרב יוכל להסביר לי מה הסיכון בכך ולמה בכל זאת ממליצים להתחסן?
חשוב לי לציין שאנחנו יודעם שאף אחד לא ערב לי שזה בוודאות לא יפגע בעובר, אך הבדיקות עד כה יצאו תקינות ואני חוששת שהחיסון יכול לפגוע בהמשך..)
תודה רבה !

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ראשית בשעה טובה והמשך הריון מוצלח בבריאות ושמחה בעה. הוודאות היא כי אנחנו יודעים שהדבקות בקורונה גורמת היום ליותר נשים הרות להדבק וגם להגיב באופן לא טוב, ולכך יש השלכות על העוברים באופנים שונים (גם אם ככל הנראה הסבירות להדבקות של העובר ברחם ומעבר של הוירוס ברחם קטנה והעדויות לכך מועטות מאוד ככל הנראה). בצד זה, העולם הרפואי בהבנת המנגנון של החיסון מתוך היכרות הרפואית והמקצועית יודע לומר כי אינו חוצה שליה ואין חשש לפגיעה בעובר, וגם האמירה לגבי המנעות בשליש ראשון (וגם כאן, למי שאינה קבוצת סיכון או חשופה לקבוצות סיכון), היא רק כדי לא לייצר ערבוב בשל תסמינים שונים. ולכן, האמירה של האיגודים המקצועיים בארץ ובחול היא אכן לעודד התחסנות בשלבים אלו בהריון וכך גם אנחנו נוקטים. אפשר לראות את נייר העמדה שלנו ואת ההרצאות שלוו סביב נושאים אלו, ובהחלט ללכת להתחסן. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן