האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכון פוע"ה בביקור-לימוד רפואי-הלכתי מרתק במחוז צפון

מכון פוע"ה בביקור-לימוד רפואי-הלכתי מרתק במחוז צפון


כמרכז עולמי, לרבני מכון פוע"ה ובראשם, ראש המכון, הרב מנחם בורשטין שליט"א, חשוב מאוד לסייר בכל המרכזים הרפואיים בארץ ובעולם ולפגוש את הצוותים הרפואיים וכן לפגוש את הרבנים והפוסקים באופן תדיר. ללמוד, ללמד ולהאדיר את שיתופי הפעולה למען הצלחת ציבור הפונים בארץ ובעולם.
אתמול (יום ב', כ' אלול) סיירו רבני המכון במחוז הצפון.
הסיור החל בבית החולים רמב"ם בחיפה – הרבנים נפגשו עם פרופ' זאב וינר מנהל המערך הגניקולוגי, מנהל המערך הגניקולוגי ועם פרופ' חגית בריס- מנהלת המכון הגנטי וגב' ורד גלסנר, יועצת גנטית בבית החולים. כמובן השתתפו בפגישה – צוות האולטרסאונד, צוות המיילדות וצוות הגנטיקה של הבית החולים. הרופאים שמעו הרצאה מהרב דב פופר, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה בשאלה האם אפשריות הפסקות הריון ע"פ בדיקות גנטיות ומעמד העובר בהלכה והרצאה של הצוות הגנטי בנושאים של חידושים גנטיים בהקשר לפסיקות הלכתיות. הרב בורשטין העניק בכל המקומות את ספרי מכון פוע"ה כרכים א' –משפחה וטהרה וכרך ב' – פוריות ואישות.
לאחר מכן, נפגשו הרבנים בבי"ח אלישע עם צוות ivf בראשות פרופ' שחר קול, היכרות עם הצוות. עם הרצאה של הרב בנימין דוד, רב יועץ ופוסק במכון ומנהל המחלקה הצרפתית – בנושא אתגרים של זוג שומר תורה ומצוות בטיפולי פוריות. וכן הרצאה של פרופ' קול בנושא ביוץ בשבעה נקיים -התמודדיות רפואיות. כן שמעו הרבנים על הפרוצדורות המיוחדות בבי"ח אלישע.
פגישה עם המקובל האלוקי רבי דוד אבוחצירא שליט"א בנהריה – הרב התרגש מאוד מהביקור של הרבנים וסיפר בשמחה לרבני המכון, כי רבנים רבים אינם מכירים את ההתקדמות בטיפולי פוריות ושהוא שולח זוגות רבים מאוד באופן אישי למכון פוע"ה עם ברכתו. הרב ברך את המכון בסייעתא דשמיא של ברכה והצלחה ושרבני המכון ימשיכו להיות שליחים נאמנים של כל עם ישראל במצוות פרו ורבו בארץ ובעולם! הרב ציין שמערכת הפסיקה עליה מתסס מכון פוע"ה התגלתה כשורשית מאוד ונתמכת ע"י פוסקים רבים מכל החוגים".
לסיום – לימוד תורה והלכה לרבנים בחיפה בשיתוף עם מכון "מבשר שלום", בראשות הרב אבידן חזני, עם השתתפות רבני ערים, קהילות ושכונות. הרבים קיבלו סקירה בנושאים הלכתיים-רפואיים, בהם עסוקים רבני הקהילות דבר יום ביומו. המפגש מהווה חלק מהעמקת שיתוף הפעולה ההדדי בין הרבני הקהילות לרבני מכון פוע"ה. ע"י הקמת מרכזי פסיקה בכל מקום, תוספת בודקות טהרה ועוד. בין הנושאים שנלמדו שבעה נקיים וביוץ מוקדם, אמצעי מניעה ודירוגם ההלכתי, בדיקות בהריון ופוריות ועוד.

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן