האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיומנו של הרב דב פופר

השקעה בטוחה

השקעה בטוחה

אני פוגש את יהודה וחני שלש שנים אחרי החתונה וכבר מאחוריהם ארבע הפלות – אכזבות. אני רואה מולי זוג טרוד ומעט מותש לצערי אני מכיר את התחושה הזו היטב ורואה אותה אצל הרבה זוגות שפוגשים אותי.
הם הופנו על ידי הרופא המטפל למספר בדיקות. אחת הבדיקות מזהה שינוי גנטי מבני אצל יהודה שמסביר את סיבת ההפלות. השינוי הגנטי הינו נדיר והוא מחייב טיפול ייחודי מורכב מבחינה הלכתית, רפואית ורגשית.
אני מסביר ליהודה וחני על תוצאות הבדיקה ועל המשמעות שלהן וכשאני מסיים את דבריי הם פורצים בבכי וממלמלים "איך זה יכול להיות? מה זה אומר…. " אני ממתין שיירגעו מעט ומציע להם לשתות מים לפני שנמשיך.
לאחר שהם נרגעים מעט אני עושה להם סדר בתהליך על כל היבטיו, מחזק אותם מבחינה אמונית ובעיקר מבטיח להם כי יש פתרון שמותאם עבורם. אני יודע שהחלק הזה של העלאת המורל, הוא קריטי במיוחד בשביל התהליך כולו. אנשים שנמצאים בתהליך כזה, מטבע הדברים חייבים שיתנו להם לצד המענה המקצועי גם תמיכה נפשית ותחושה של הזדהות ואולי חשוב מכל- גם הסתכלות אופטימית על המצב ופתח לתקווה.
לאחר מכן, אני מחבר אותם אל רופאה שזהו תחום מומחיותה. אני שם לב שהבכי לאט לאט מפנה את מקומו לאופטימיות זהירה.הם מרגישים שהם כבר רואים אופק. שיש דרך סלולה שבה הם צריכים ללכת גם אם היא לא קלה. במקביל, הם נפגשים עם המערך הפסיכוסוציאלי של מכון פוע"ה שיתן להם מענה למצוקה הנפשית.

כעת לאחר שסללנו את השביל, אני מתפנה לנושא שהוא לא פחות חשוב,  עניין המימון של הטיפולים.
אני מסביר ליהודה וחני שהפתרון הרפואי כרוך גם בעלויות משמעותיות.
אני רואה בעצב איך שפניהם נופלות. הם אומרים לי שהם לא מסוגלים לעמוד בהוצאות הללו וזו התמודדות נוספת עבורם, הפעם התמודדות כלכלית.
הם לא מוכנים לשתף את המשפחה הקרובה בסיפור האישי שלהם ולבקש את עזרתם, הרגישות הזו מובנת ולגיטימית, אבל מאיפה הם יישלמו?
אני נחלץ לעזרתם ומבהיר כי הבעיה לא "שלכם" היא "שלנו". אנחנו נדאג למימון הטיפול.
יהודה וחני עומדים לצאת מהחדר עם חיוך קטן ותקווה מהוססת. אני מבקש מהם לעצור ומצביע על הקיר שעמוס בתמונות של תינוקות. אני מראה להם ריבוע ריק בקיר ואומר – "זה בשביל התינוק שלכם!"

לאחר מכן, אני פונה מייד לר' יצחק. אחד מהמלאכים הטובים השותפים שלנו במכון פוע"ה שנמצאים שם בעיקר במקרים כאלה, ומספר לו על "השקעה טובה" שאני רוצה להציע לו.
הוא שואל במה מדובר ואני פורס בפניו את הבקשה לעזרה עבור הטיפול הספציפי של יהודה וחני.
ר' יצחק חושב ולאחר כמה דקות הוא שולח לי הודעה "הטיפול עלי".
כבר למחרת יהודה וחני יוצאים לדרך ארוכה מלאים באופטימיות. הם יודעים שהם לא לבד.

שבעה חודשים לאחר מכן אני מקבל טלפון מיהודה. "הרב פופר", הוא אומר לי בהתרגשות – "יש לנו בשורות טובות ואתה האדם הראשון שאנחנו מתקשרים אליו!"
אני מנתק את השיחה בסיפוק רב, עוד זוג הצליח לעלות על השביל בדרך להביא ילד משלהם לעולם. אין פעם שזה לא מרגש אותי – להביא חיים לעולם.

באותו ערב אני משתתף בחתונה. באופן מקרי אני פוגש את ר' יצחק ואומר לו "אתה לא מאמין. משמיים אנחנו נפגשים. זוכר את המקרה עם הזוג? ובכן, היום התבשרתי על הריון!"
ר' יצחק מתרגש מאד מהבשורה ומודה לי על השיתוף ועל הזכות להיות שותף עם פוע"ה בהבאת חיים לעולם.

בשעה 23.30 אני מקבל הודעה מר' יצחק "אתה ער???" אני מתקשר אליו מייד והוא אומר לי "אתה לא תאמין… יש לנו ארבעה ילדים וכבר שש שנים שאנחנו מצפים להריון נוסף ללא הצלחה. היום חזרתי הביתה ממש אחרי הפגישה שלנו ומצאתי בבית את אשתי נסערת מאד. שאלתי אותה בבהלה מה קרה והיא מראה לי בדמעות, סטיק שמראה על תשובה חיובית להריון".
לפני שאני מצליח לעכל את מה שהוא מספר לי, הוא ממשיך ואומר לי "השותפות עם פוע"ה הייתה ההשקעה הכי טובה שעשיתי בחיי".

עשרות אלפי פונים בארץ ובעולם עם קשיים בתחומי הפוריות, ההריון, הלידה, הגנטיקה, טהרת המשפחה ואישות הסתייעו במכון פוע"ה במשך למעלה מ-30 שנה. הם מקבלים מעטפת מקצועית המשלבת בין התחום הרפואי ההלכתי והרגשי כדי להביא את הפונים להצלחה המדוייקת עבורם באופן יעיל ומהיר ככל הניתן.

ימי ההתרמה של מכון פוע"ה מתקיימים בכ"א-כ"ג תמוז, 10-12.7 בשביל אלו שעוד לא זכו

לשותפות, בשביל אלו שעוד לא זכו… >>

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן