האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דימומים עם סרזט תוכ הנקה

שאלה בנושא אמצעי מניעה

שלום וברכה
אני מניקה באופן מלא כבר כמעט 4 חודשים .כ 3 חודשים אחרי הלידה התחלתי לקחת סרזט(חודשיים לאחר המקווה). נטלתי את הגלולות במשך כשבועיים תוך כדי שהקפדתי על שעת נטילה מדויקת. לאחר שבועיים הופיע דימום שהתחיל ככתם והתגבר למעין ווסת .הדימום נמשך כבר למעלה משבוע אבל לא באותה העוצמה .(התחזק ולאחר מכן שוב מופיע ככתמים)השאלה שלי האם מדובר בדמום שהופיע עקב הסרזט או שניתן לחשוב שמדובר במחזור החודשי – (רלוונטי גם לענין פרישה בחודשים הבאים) במקרה שאכן מדובר בווסת – האם יתכן שהדמום נמשך כבר למעלה משבוע – דבר שלא הייתי רגילה אליו בעבר והאם עלי לצפות לווסת כל חודש מעכשיו ? ובמקרה שהדמום הוא בעקבות הסרזט – האם עלי להפסיק לקחת את הגלולות? מהי תקופת ההסתגלות הנורמלית לכדורים האלה ?

אשמח לתשובה
תודה רבה

תשובת הרב הרב ליאור שגב

שלום וברכה

דימומים וכתמים עם גלולות פרוגסטרון בלבד (כמו סרזט) הם תופעה מאוד שכיחה. אם מדובר בדימום מתמשך כמו שאת מתארת (כלומר לא כזה שנגמר בכמה ימים כמו וסת, אלא ממשיך עם כתמים) הסיבה היא הגלולות כמעט בוודאות.

לגבי פרישה - אם מדובר בכמות דימום כוסת צריך לחשוש לעונה בינונית ויום החודש

לגבי ההמשך - קשה לדעת בדיוק מה הצפי, אבל לקחת בחשבון שהוא יכול לארך הרבה זמן.

הפתרונות הם הלכתיים - מיעוט בבדיקות שבעה נקיים הליכה עם דבר שאינם מקבלים טומאה (תחתונית, צבעוני בהיר). כדאי להתייעץ עם רב במכון או אחת מהיועצות במכון פוע"ה בנושא מניעה והלכה

מבחינה רפואית אני   אני מצ"ב שני קבצים לתשובה:

א. הנחיות למניעת דימומים עם פרימולטנור

ב. אפשרות לעבור לגלולות משולבות, ולהמשיך את ההנקה - בנושא זה אנו עורכים מחקר בימים אלו

הנחיות למניעת דימומים בגלולות - גירסא חדשה(4) (4)הסבר למחקר משולבות בהנקה (6)הנחיות למניעת דימומים בגלולות - גירסא חדשה(4) (4)

לכל שאלה אפשר להתייעץ איתי

בברכה

הרב ליאור שגב

מכון פוע"ה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן