האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול להפחתת התשוקה המינית

שאלה בנושא אישות וצניעות

שלום וברכה כבוד הרב. אני מעלה נושא קצת מורכב, שנוגע יותר בפן הנפשי והפיזי מאשר ההלכתי, ואשמח בכל זאת לקבל ייעוץ ותשובה מהרב. אני בחור צעיר בן 20, וברוך ה' התחתנתי לפני חודשיים. לצערי הרב נבראתי עם יצר חזק מאוד, וזה קצת פוגע בי. אני במלחמה עם עצמי ועם היצר עוד מאז שאני זוכר את עצמי, ולא משנה כמה אני אלמד תורה (אני לומד בישיבה גבוהה ברוך ה') ואנסה להתחזק וללמוד מוסר והלכות ולשמור על עצמי בכל צורה אפשרית, אני לא תמיד מצליח. חשבתי שאני אצליח סוף סוף להתגבר על הנושא הזה כשאתחתן, אבל אשתי לא ממש מעוניינת בקיום יחסי אישות, לפחות בתשוקה ובתדירות שהייתה עוזרת לי. מבחינתה מספיק לה אחת לשבוע, שבוע וחצי, ולצערי עד כמה שאני מנסה להרגיע את היצר הזה שבי (וגם אפילו להפתח אליה ולדבר איתה על הנושא), שום דבר לא עוזר לי. אותה כמובן אני לא רוצה ולא יכול לשנות, ולכן אני צריך למצוא דרך לשנות את עצמי. אשמח לדעת אם יש דרך בטוחה לדכאות את החשק המיני כך שלא אציק לאשתי וארגיש לא רצוי ולא מסופק. אם יש איזה טיפול נפשי שהמכון מציע אני גם אשמח לשמוע עליו. תודה רבה!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

ראשית ברכת שמים ומזל טוב ושפע ברכה בביתכם ויהי רצון כי תשרה הברכה והשכינה האהבה והשמחה האחוה והרעות בביתכם.

אתה מניח כאן הנחות חשובות וטובות ובצד בקשה למענה.

אכן חשוב כי האישות תהיה במקום של הסכמה ושמחה בין בני הזוג, פערים בין בני זוג ברצון ובחשק הינם דבר נפוץ וקיים מאוד, וזוגות רבים מתמודדים איתו.

יחד עם זאת, אם היתה ציפיה ומחשבה כי אתגרים בתחום היצר יפתרו בהכרח בעת הנישואין, זו אכן לעיתים רבות אשליה, בפרט כאשר יש התמודדות שמעבר למצב הרגיל.

 

אתה מציין בדבריך שלושה מעגלי מענה שיכולים להיות

האחד הוא התחזקות בעבודה ה, לימוד תורה מוסר ועוד.

והשני רפואי - חיפוש אחר מענה תרופתי למציאות ובעיה הקיימת

והשלישי מענה בתחום הנפש.

אני מבין מדבריך כי את החלק הראשון ניסית ואתה מנסה בכל כוחך, האם ועד כמה זה מיקל איני יודע.

אתה שואל על החלק הרפואי תרופתי (וזה קיים אבל ניתן במצבי קצה בלבד כגון לפדופילים וכד וברוך ה אני מבין שאין זה המצב כאן)

אבל החלק השלישי של התמודדות עם כוחות הנפש, עם היצרים והכוחות הפנימיים בכלים של נפש, אני מבין כי עבודה בתחום זה לא נעשתה, לא בעבר כרווק ולא כעת כנשוי.

 

ואכן זה עבודה אפשרית לגמרי, להכיr את הכוחות, לראות שאתה תהיה זה שמוביל את הכוחות ולא הם מנהלים אותך ומוסיפים לך באופן אישי יותר רוגע ושמחה אבל מאפשרים יותר שמחה וקרבה ותיאום בינכם בבית.

אפשר ונכון לצאת מהמלחמה כפי שאתה מתאר אותה (אף שאכן בחזל אנחנו גם מוצאים ביטויים של מלחמת היצר) שכן במלחמה כולם יוצאים ממנה מותשים בסוף...אלא לעבור למקום שבו יש עולם פנימי רגוע ושלם יותר.

אני מציע ליצור עימי קשר למכון פועה, נוכל בשיחה ראשונית להבין מה המצב ומה הנכון להתקדם קדימה ובעת הצורך גם נזמין להיפגש עימכם כדי לסייע בהמשך הדרך.

לתיאום השיחה במכון פועה 026515050

ברכת שמים ובהצלחה רבה

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן