האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע 7+6 דופק חלש, קטן מעט בגודל

שאלה בנושא נישואין וזוגיות

שלום רב,
אני אחרי החזרה של עובר ביום 3, כך שמבחינת הזמנים זה אולי בהפרש של יומיים שלושה.
אני כבר במעקב שבוע וחצי שרואים שיש דופק חלש, העובר מתפתח יום ביומו אבל לא תואם את גיל ההריון.
לפי כל המקרים ששמעתי ודעת הרופאים נאמר לי שיש 50 אחוז סיכוי להמשך תקין, וחלקם פשוט לא מגיבים ואומרים שכל עוד יש דופק אין מה לעשות וייתכן שיעלם הדופק בימים עד שבועיים הקרובים.
המתח קשוח מאוד והפחד להתעורר כל יום ולא יהיה דופק הוא שובר את הלב.
רציתי לדעת האם יש שבב של תקווה גם בדופק חלש שהסתדר עם הזמן?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

אחלק את הדברים לשניים.

פעלתם רבות כדי להשיג את ההריון הזה, כעת אין הדברים בידיכם, אומנם, אין זה אולי עונה על המתח והספק הקיים, אבל גם מצד שני לא מטיל עליך את המחשבות והאחריות לפעולה כזו או אחרת, שיכולה להשפיע על קליטת ההריון או אי קליטתו.

אין הנחיות להימנע מפעולה נורמטיבית ותקינה במהלך היום יום כעת ואין שום דבר שאת יכולה או לא יכולה לעשות כדי לסייע מעבר למה שניתן במערכת הרפואית כתמיכה.

בצד זה אכן יש סיכוי ותקווה, וכבר ראינו וכפי שנאמר לך שמרות שהדופק חלש יש התקדמות ויש גדילה וזה כעת הסמן החשוב והמעודד, ואומנם לעיתים להתכונן לאי הצלחה נותנת מעין רשת בטחון אבל זורעת חולשה וספקות וקושי ומתח, ולעומת זאת, להיות במקום של הודיה ושמחה, על כל רגע ורגע, על כל התקדמות והתקדמות תוכל לסייע להיות ברגע ובחיים שמתחילים ובעה גם נאחל ונתפלל כי ימשיכו ויתקדמו בעה.

אם יש כתובת מקצועית עימה את בקשר אולי זו הזדמנות לקבל חיזוק נקודתי וכלים להתמודדות לימים אלו, ואם לאו, אפשרי להתקשר אל קו נשות המקצוע שלנו בשעות בערב במכון פועה בתחום הפוריות ולקבל הכוונה וכלים לימים אלו. 026515050 המענה בכל ערב בין 20-22.

יהי רצון כי תזכי לבשר בשורות טובות בבריאות ושמחה

אודי רט

רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן