האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבל מידע מכל הכיוונים – ראיון עם איילה, בוגרת הקורס לנשיות בריאה

לקבל מידע מכל הכיוונים – ראיון עם איילה, בוגרת הקורס לנשיות בריאה

הקב"ה ברך את ילדינו בטבעיות ובסקרנות בריאה. נושא המיניות מעורר סקרנות מיוחדת דווקא בגלל הצניעות והכיסוי שבו, הילדים מתחילים לשאול שאלות מגיל צעיר ולא פעם אנו ההורים והמחנכים נבוכים ולא ערוכים לתת מענה שהולם את גילו ואופיו של השואל.
מה מומלץ לומר ומה לא? להתחמק או להגיד הכל בגלוי? שאלות כאלה ואחרות עולות לא פעם בכל הנוגע לנושא כה עדין וחשוב.
הצורך הממשי לחינוך בריא בנושא המיניות הביא את איילה שקלנובסקי אמא ומחנכת בתיכון, לחפש כלים להענקת מידע בצורה פתוחה וצנועה כאחד.
"מאוד רציתי לתת מתנה לעצמי וללמוד את הנושא הנשיות והמיניות. אני מחנכת בתיכון ויש לי בנות בגילאים שונים וגם שם הצורך בידיעה הוא ממשי. אבל לפני המקום המקצועי- חינוכי והאימהי, רציתי ללמוד בשביל המקום האישי שלי. בשביל הגדילה הפנימית שלי".
איילה בחרה ללמוד בתכנית להכשרת מדריכות לנשיות בריאה של מכון פוע"ה. תכנית שקמה במטרה לתת כלים ולהכשיר מדריכות לשיח עם אימהות ובנות בתחומים הקשורים למיניות ולהדרכת נשים בתחום האישות.
 למה בחרת ללמוד דווקא במכון פוע"ה?
הבחירה שלי במכון פוע"ה הייתה מהלך שהוא טבעי לי. חיפשתי מקום בו אני יכולה להיות סמוכה ובטוחה לגבי התכנים שאני שומעת ולומדת. בקורס של מכון פוע"ה המסרים מעוברים  בפתיחות ובמקצועיות ועם זאת בצניעות ובעדינות.
מה קיבלת בתכנית?
כשהגעתי לתכנית הייתי די סקפטית שאשמע חידושים בתחום. אני אמא, מחנכת ומורה לביולוגיה. יצא לי כבר לגעת בתחום הזה בחיי. אבל כבר בתחילת התכנית הבנתי שחששתי לחינם. התכנית הייתה מעניינת ביותר ומעשירה. נהניתי מכל שיעור. קיבלנו המון מידע מקיף בהיבטים שונים- המקצועיים, ההלכתיים והחינוכיים. כך מתקבלת ראיה רחבה של הנושא, וההדרכה לאמהות ולבנות כוללת תחומים שונים.
את מדברת על תכנים עיוניים שתרמו לידיעותיך, האם קיבלת כלים מעשיים איתם תוכלי לצאת לדרך ולהדריך בפועל?
אני בפירוש מרגישה שיש לי מה לתת. היו שיעורים שעסקו בנתינת כלים להדרכה בקבוצות. בנוסף חלק ממטלות הקורס היו להכין מערך שיעור ולהציג אותו למשתלמות. בסוף הקורס קבלנו חוברת ובה מערכי שיעור של כל המשתלמות. אומנם סיימתי את התכנית רק לפני זמן קצר ואני בתחילת הדרך עם זאת אני מרגישה שיש לי בסיס וכלים מצויינים ומגובשים איתם אני יכולה לעבוד. כבר התחלתי להדריך בפועל ורק לאחרונה העברתי שיחה לאימהות לבנים. קהל הנשים שבא לשיחה היה מאוד שמרני ובסוף השיחה כמה נשים אמרו לי שהן חששו להגיע בגלל התכנים שאולי ישמעו. לאחר השיחה הן הרגישו שהכל נאמר בקדושה, בטבעיות ובצורה מותאמת ונכונה. בנוסף לזה, גם מבחינת הנשים איתן למדתי אנחנו מתכננות לשמור על קשר ולהעשיר אחת את השנייה. אנחנו בקשר דרך הווטסאפ, מתייעצות, משתפות ומקדמות אחת את השנייה. בהמשך יהיו גם ימי השתלמות שיוסיפו תכנים וחידושים.
התכנית לנשיות בריאה של מכון פוע"ה קמה במטרה לתת כלים ולהכשיר מדריכות לשיח עם אימהות ובנות בתחומים הקשורים למיניות ולהדרכת נשים בתחום האישות. הייחודיות של התכנית היא בתכנים הנרחבים שהיא מקנה. התכנית המשלבת לימודים בתחום התורני, הרפואי, הסוציולוגי – חינוכי ומעניקה כלים מעשיים להדרכה.
"אני רואה החשיבות גדולה מאד בקיום התכנית" אומרת איילה. "חשוב שנהיה כתובת רלוונטית לילדים ולתלמידות שלנו בנושא כה חשוב ומהותי כמו נשיות ומיניות. בעיניי זה נושא שצריך להיות מול העיניים של כל הורה ומחנך.
התכנית הינה תכנית מקיפה בת 27 מפגשים בהם המשתתפות יקבלו כלים מעשיים ממיטב המרצים וביניהם- רבנים, רבניות, רופאות , יועצות ועוד.
"הבשורה של מכון פוע"ה היא שהתכנים מועברים על ידי רבני המכון ואנשי מקצוע מבחוץ בפתיחות מאוד גדולה ובמקצועית. לא היה נושא שלא טופל. מצד שני הכל נעשה בקדושה" מסכמת איילה.
התכנית להכשרת מדריכות לנשיות ומיניות בריאה היא אחת מבין מגוון רחב של תכניות שמקיים מרכז הלימוד. התכניות נועדו להעניק כלים בתחומים המשמעותיים ביותר של החיים ולהכשיר נשים שיובילו וישפיעו. קורס להכשרת מדריכות כלות שיתקיים השנה בשלושה מוקדים – ירושלים, חריש וגבעת שמואל. קורס להכשרת מטפלות בתחום הפוריות שהוא קורס חדש וייחודי מסוגו בארץ המכשיר נשות מקצוע לעבודה מול זוגות החווים קשיי פוריות, קורס יעוץ בקדושה המכשיר יועצות בתחום האישות, קורס יועצות בקהילה לייעוץ בתחומי הטהרה והפריון.
מכון פוע"ה קורא לנשות החינוך, מדריכות כלות, רבניות, יועצות ונשות טיפול, אחיות בקהילה ולכל המתעניינות בתחומי הקורסים, להצטרף לתכניות הלימוד של המכון להוביל ולהשפיע על מהלכים משמעותיים בדורנו.
לפרטים נוספים על התכנית לנשיות בריאה לחץ כאן- https://bit.ly/2JI9bUP
לפרטים נוספים על כלל התכניות של מרכז הלימוד, מכון פוע"ה לחץ כאן- https://bit.ly/2K2rZOz
 

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן