האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נשיות בריאה- מה זה?

הקב"ה ברך את ילדינו בטבעיות וסקרנות בריאה. נושא המיניות מעורר סקרנות מיוחדת דוקא בגלל הצניעות והכיסוי שבו, הילדים מתחילים לשאול שאלות מגיל צעיר ולא פעם אנו ההורים והמחנכים נבוכים ולא ערוכים לתת מענה שהולם את גילו ואופיו של השואל.
מה מומלץ לומר ומה לא? להתחמק או להגיד הכל בגלוי? שאלות כאלה ואחרות עולות לא פעם בכל הנוגע לנושא כה עדין וחשוב.
שלומית, אמא לארבע בנות ומחנכת באולפנא בצפון הארץ, שיתפה בלבטים – "כאשת חינוך אני מבקשת להיות אוזן קשבת ומקור למידע מהיימן לשאלות שעולות מהבנות באולפנא. אולם כיום אי אפשר להמתין לשאלות הידע חשוף וחשוב שהמחנכים יעסקו בתחום המיניות בפתיחות ובצניעות גם אם התלמידים אינם פונים לגורם חינוכי. בנוסף כאמא חשוב לי שבנותיי יקבלו מידע ומענה לשאלותיהן בכל הנוגע להתפתחות ומיניות. עם זאת חשובה גם הדרך בה הדברים נאמרים "
שלומית היא אחת מבין רבות המרגישות צורך להשפיע ולהוביל שינוי בתפיסה הנוגעת לחינוך לנשיות ולמיניות בריאה.
"בשנים האחרונות אנו עדים לצורך של הדור לשמוע ולדעת וכן לחשיפה עצומה ולא מבוקרת  כתוצאה מזה הצורך ליצירת שיח רק הולך ומתעצם. ההורים והמחנכים זקוקים ומעוניינים לקבל כלים על מנת ליצור שיח מותאם ופתוח עם הילדים, המתבגרות והתלמידות. הדבר אינו פוסח גם על נושאים הקשורים לנשיות ומיניות. הצורך עלה מהשטח, ובמרכז הלימוד של מכון פוע"ה הרימו את הכפפה ובנו תכנית ייחודית לנשים ומחנכות המכשירה מדריכות באופן נרחב ומקצועי על מנת שהן תוכלנה להדריך ולייצר שיח מתוך פתיחות וצניעות כאחת, התכנית כוללת הכשרת מדריכות לשיח עם בנות, אימהות ותלמידות בתוך מוסדות החינוך בכיתות. בוגרות הקורס מספרות על תהליך משמעותי שחוו במהלך השנה, הלימוד המקצועי, המעשי והתורני נתן להן ידע, כלים וביטחון "לצאת אל השטח"  אומרת גב' הדר פלג, מנהלת מרכז הלימוד במכון פוע"ה.
התכנית לנשיות בריאה של מכון פוע"ה קמה במטרה לתת כלים ולהכשיר מדריכות לשיח עם אימהות ובנות בתחומים הקשורים למיניות ולהדרכת נשים בתחום האישות. הייחודיות של התכנית היא ברמה המקצועית הגבוהה, בתכנים הנרחבים שהיא מקנה ובשיח הפתוח מתוך מחוייבות להלכה וצניעות שאינה סותרת את הפתיחות. התכנית המשלבת לימודים בתחום התורני, הרפואי, החינוכי ומעניקה כלים מעשיים להדרכה.
"רבות מבוגרות התכנית החלו בהדרכה כבר במהלך הלימודים וזאת בזכות הכלים המקיפים שהן קיבלו בלימודיהן" מציינת הדר.
התכנית הינה תכנית מקיפה בת 27 מפגשים בהם המשתתפות יקבלו כלים מעשיים ממיטב המרצים וביניהם- רבנים, רבניות, רופאות, יועצות ועוד.
בנוסף לתכנית לנשיות בריאה מקיים מרכז הלימוד תכנית רבות ומגוונות שנועדו להעניק כלים בתחומים המשמעותיים ביותר של החיים- קורס להכשרת מדריכות כלות שיתקיים השנה בשלושה מוקדים – ירושלים, חריש וגבעת שמואל. קורס להכשרת מטפלות בתחום הפוריות הינו קורס חדש וייחודי מסוגו בארץ המכשיר נשות מקצוע לעבודה מול זוגות החווים קשיי פוריות, קורס יעוץ בקדושה המכשיר יועצות בתחום האישות, קורס יועצות בקהילה הכולל בתוכו תרגול מעשי בסוגיות הלכתיות-רפואיות להעמקת הנלמד.
מכון פוע"ה קורא לנשות החינוך, מדריכות כלות, רבניות, יועצות ונשות טיפול, אחיות בקהילה ולכל המתעניינות בתחומי הקורסים, להצטרף לתכניות הלימוד של המכון ולהיות משפיעות ומובילות מהלכים משמעותיים והכרחיים  של דורנו.

לפרטים נוספים על התכנית לנשיות בריאה – לחץ כאן

לפרטים נוספים על כל התכניות של מרכז הלימוד – לחצי כאן
 
 
 

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן