האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאותגרת פוריות? בפרט בעת הזו אל תשארי לבד

מכון פוע"ה מרחיב את מעגל התמיכה –
קבוצות תמיכה חדשות בירושלים ובפתח-תקווה לנשים המתמודדות עם אתגרי הפוריות. 

תחושת בדידות והרבה חוסר אונים ותסכול- זוגות המתמודדים עם בעיות פוריות מדווחים לא פעם על התמודדות אישית וזוגית לא קלה בתהליך. מכון פוע"ה פותח גם השנה קבוצות תמיכה לנשים מאותגרות פוריות, המאפשרת חשיפה כנה ושיתוף שמהווה תמיכה גם במישור הנפשי והחברתי.
"מסע הפוריות הוא משהו ש'זר לא יבין'. קבוצת התמיכה הזו פשוט נתנה לי חיבוק ענקי וקבוצת שוות. כאן יכולתי לפתוח את הלב באמת, בלי מסיכות" אמרה ש', בוגרת הקבוצה הראשונה.

לפני כמה חודשים נפתחה במכון פוע"ה בירושלים, קבוצת פיילוט לנשים המתמודדות עם אתגר הפוריות. הנשים נפגשו פעם בשבוע בערב והצטרפו למפגש בנוי ומונחה ע"י דקלה טלר פסיכותרפיסטית, יועצת זוגית ומינית בוגרת הקורס 'פסיכותרפיה בפוריות' של מכון פוע"ה.

"עד היום טיפלתי בעשרות זוגות שהמכון שלח אליי. יש לי קליניקה ברבבה וקליניקה בפתח תקווה. אך טיפול קבוצתי בצורה כזו של קבוצת תמיכה היה מאוד קשה להרים עד היום ואני מתרגשת על הזכות שניתנה לי להוביל את הקבוצה הראשונה שהתגבשה. למעשה יש 'קשר שתיקה' שהוא מאוד טבעי סביב קשיי פוריות. יוצא שזוגות מתמודדים עם זה מאוד לבד כי לא נעים לשתף ומנסים להסתיר את הקושי. אך האמת היא שזה בדיוק מה שיוצר את תחושת הבדידות. הנשים האמיצות שהסכימו לחשוף ולהחשף ולהגיע בכל שבוע למפגש, נתרמו בצורה לא רגילה. עולים שם דברים מרגשים, כואבים, מצחיקים ומאוד מאוד חשופים" מספרת דקלה.

"החשיבות של המיזם הזה עצומה. יש בקבוצה כח ועוצמה גדולה במסע שיש בו המון בדידות, רגעי משבר, חוסר אונים ובעיקר חוסר וודאות גדול. הקבוצה יצרה מרחב בטוח שאפשר להגיד בו דברים שבמקומות אחרים לא תגידי אותם וגם לא יבינו אותך. אפילו משפטים קשים כמו "זה היה כ"כ קשה שרציתי להתאבד." וגם משפטים לכאורה פשוטים אבל טעונים מאוד. 'היה לי יום קשה, הגעתי אחרי בטא שלילית. 'היה לי שבוע נוראי, רבנו ואני מרגישה מאוד לבד' כאן זה מתקבל ויבינו אותך, יש לך מקום.

ש' מירושלים, העוברת לצד בעלה טיפולים מזה למעלה משלוש שנים שיתפה בתחושותיה בעקבות סיום הקבוצה הראשונה  בה השתתפה: "האמת היא שהתלבטתי מאוד אם להגיע. הרגשתי מאוד מובכת מהסיטואציה. לא ראיתי את עצמי שייכת ל'קבוצת תמיכה'. אחרי לבטים החלטתי ללכת עם חברה שהכרתי במסדרונות מחלקת הIVF…

מיד כשהגעתי הרגשתי חום מיוחד. היה ברור לי שאני נשארת. ההשתתפות בקבוצה היתה משמעותית מאוד עבורי ואני שמחה מאוד שהגעתי. פה למעשה כולן כמוני. אף אחת מבחוץ לא מבינה מה עובר עליי ומה אני עוברת ביום-יום. הקבוצה היתה מקום בו אנשים מבינים אותי באמת ללא מסכות. התמיכה שדקלה נתנה לנו, הקשבה אמיתית בלי רצון לענות ולפתור את הבעיה, הנוכחות שלה והתמיכה, נתנו לי עוצמה גדולה. מצאתי את עצמי מחכה בכל שבוע למפגש המטעין הזה. בסבב הטיפולים האחרון שלי הגעתי עם כאב מאוד גדול על טיפול שכשל והקבוצה היתה שם עבורי. קשה לי לדמיין את עצמי עוברת סבב נוסף בלי הקבוצה לצידי. אני מציעה לכל אחת שמתמודדת עם המשא הכבד הזה של טיפולים , לבוא לטעום ולבדוק את האפשרות הזו להשתתף בקבוצת תמיכה. מקסימום תופתעי לטובה.." היא מסכמת בחיוך.

משתתפות נוספות בקבוצה מתארות הרגשת תמיכה הדדית ושהקבוצה נותנת כח בדרך שהיא לא פשוטה.

הקבוצה מגוונת מאוד מבחינה חברתית ומונה נשים מכל הקשת הדתית ואף החרדית על כל הרצף. הגיוון הוא גם במצבים בהם נשים נמצאות. יש נשים שידעו לפני החתונה שתהיה להן בעיה, יש נשים שזה נודע להן רק עכשיו, יש נשים שעדיין בבירורים ולא ברור להן לאן זה הולך. יש כאלו שהבעיה אצל הבעל ויש כאלה שאצלן. השונות והגיוון נותנות פה ערך מוסף. לשמוע נשים שמתמודדות כמוני וכל אחת עם הכלים שלה.

דקלה, ספרי לנו מה קורה במפגש?
לכל מפגש יש נושא – הנושאים עולים חזק מצד הנשים במסע של אתגר פוריות. פערים בין בני זוג, המקום של החברה, השוואות, אובדן, ציפיות למול אכזבות ועוד. המפגש מתחיל משיתוף משמעותי של 'איפה אני נמצאת היום ומאיפה אני מגיעה' ואז יש הפעלה או פעילות שאני מנחה ומכוונת סביב הנושא של המפגש. קורה שם משהו עוצמתי מאוד ואנחנו לא מצליחות להגיע לכל הנושאים. אחד המשפטים החזקים שמשתתפת אמרה לי השבוע היה "חזרתי לחלום. הייתי ביאוש גדול והקבוצה עזרה לי לחזור ולהעיז לחלום".

כשחילקתי את הסילבוס אחת המשתתפות אמרה 'וואו בחיים לא ראיתי כזה סילבוס מדויק'. יש כאן הבנה של הצרכים שיש לזוגות אלו, מתוך היכרות רבת שנים של המכון עם הקשיים והאתגרים שהמצב הזה מביא איתו.

בעקבות הקבוצה פיתחתי קלפים טיפוליים לזוגות שנקראים 'מצפים' והם מהווים טריגר לשיח ולמפגש, לפתוח מקומות מורכבים אצלם וזה חזק מאוד".

דקלה מספרת על תכניות לעתיד: "זו היתה קבוצת פיילוט והרצון הוא לפתוח קבוצות נוספות בכל הארץ. יש צורך גדול וביקוש ואנחנו רוצים להקל על הקושי הנפשי לצד כל העיסוק הטכני בהליכי פוריות. זו חלק מהשליחות שלנו ואנו מקווים שהבשורה תשא כנפיים והקבוצות יתמלאו בע"ה."

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "המעטפת ההוליסטית שבנינו נוגעת בכל הרבדים שהזוגות זקוקים להם: הרפואי, ההלכתי, הרגשי, הכלכלי והבירוקרטי. הם במסע מאתגר, לעיתים של מספר שנים וזר לא יבין מה הם עוברים ואנחנו איתם במסע יד ביד לפי סגנון חייהם, ההשקפה, השאיפות והיכולות שלהם. קבוצות התמיכה הם חלק חשוב מהמעטפת שהרגשנו שיש בו צורך. הוא לא מתאים לכל זוג, יש כאלה שמעדיפים טיפול בנפרד. אנחנו מאוד ממליצים על סגנון הטיפול של קבוצת תמיכה במיוחד באופן שבנינו אותו – הוא נותן המון"

מכון פוע"ה מסייע לעשרות אלפי פונים מהארץ ומעולם החווים קשיים בתחומי הפוריות, ההריון, הלידה, הגנטיקה, טהרת המשפחה ואישות למעלה מ-30 שנה. הם מקבלים מעטפת מקצועית המשלבת בין התחום הרפואי ההלכתי והרגשי כדי להביא את הפונים להצלחה המדוייקת עבורם באופן יעיל ומהיר ככל הניתן.

מתמודדת עם אתגרי פוריות? לקבוצה יש כח מרפא, אל תשארי לבד!
לפרטים על קבוצות התמיכה הקרובות לחצי כאן>>

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן