האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשגיחות של מכון פוע"ה: "הקב"ה נתן בידיי את האחריות לראות שנולד ילד בריא ושלם"

המשגיחות של מכון פוע"ה: "הקב"ה נתן בידיי את האחריות לראות שנולד ילד בריא ושלם"

על מנת להקל על זוגות עם קשיי פיתרון מפעילים במכון פוע"ה צוות של משגיחות שכל המטרה שלהן זה להשגיח במעבדה על הליך ההפריה ולוודא שלא נעשות טעויות במהלך הדרך. "מדובר 22 שנה של השגחה ללא הפסקה"

בחודשים האחרונים צפו ועלו מספר סיפורים על טעויות בהליך ההפריה שפגע במספר זוגות ובתינוקת אחת שנולדה ולא יודעים מי הוריה הביולוגיים.

במכון פוע"ה עוסקים בנושא כבר עשרות שנים ולמכון יש צוות של משגיחות אשר מלוות את כל ההליך ונותן להורים, שגם כך מותשים מההליך הלא פשוט.

אחת מהמלוות היא ברנדי הירש שסיפרה בעמדת ערוץ 7 בכנס רפואה כהלכה של מכון פוע"ה וערוץ 7, על המצווה החשובה.

הירש מספרת עי הפעילות החלה לפני שנים רבות, "מדובר על 22 שנה של השגחה ללא הפסקה, בימים לא רגילים, בשעות לא רגילות. גם באמצע הלילה, וגם לאורך כל היום. ההשגחה היא בעצם מהרגע שהזוג מזמין את ההשגחה עד סיום הפעולה. לפעמים יש שעות לא שעות במיונים של תאי זרע ואז מתחילים את זה בלילה, והעבודה היא ללא ימים וללא שעות".

"אילולא המצווה שבדבר, אני לא שורדת", מעידה על עצמה הירש. לדבריה, "בגילי המפולג הייתי יכולה לנוח קצת, אבל כנראה שלא. הקב"ה נתן בידיי את האחריות לראות שנולד ילד בריא ושלם, ילד יהודי ואנחנו עושות את זה מכל הלב והנשמה יחד עם עובדות המעבדה שמשתדלות ועובדות מכל הנשמה".

ההשגחה של מכון פוע"ה נעשית בכל חלקי הארץ, אבל לפעמים הן יוצאות ללוות גם בחו"ל. "היינו נוסעים קבוצה של כמה נשים לחו"ל ולזכותן יאמר שהעבודה הייתה נהדרת שם, הרצון היה רצון להועיל, והיינו נוסעות עם קבוצות של נשים שזה היה תהליך ארוך. זה לא שהייתי נוסעת ליומיים-שלושה וזהו. לפעמים זה היה נמשך שבוע ימים. זה הרבה עבודה של יחס לבני הזוג ולתת להם את העידוד, ואת התפילה, ואת הברכה, שזה אכן יצליח. שהקב"ה יעשה את הנס הזה, וזה נס לכל דבר", מספרת הירש.

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן