האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב בורשטיין עושה סדר: רוב התרופות כשרות לפסח אך צריך לבדוק

הרב בורשטיין עושה סדר: רוב התרופות כשרות לפסח אך צריך לבדוק

הרב מנחם בורשטין באולפן סרוגים

צילום: הרב מנחם בורשטין באולפן סרוגים

בשיחה עם חדשות כיפה, ראש מכון פוע"ה, הרב מנחם בורשטיין, מסביר את הרקע של הסוגיה ומדריך מה כל אדם הנוטל תרופות צריך לעשות לקראת חג הפסח

חג הפסח מלא וגדוש בהלכות ומנהגים לא שגרתיים. אחת הסוגיות המורכבות שרבנים ורופאים מתמודדים איתה לקראת החג היא כשרות תרופות לפסח. בשיחה עם חדשות כיפה, מסביר ראש מכון פוע"ה, הרב מנחם בורשטיין את הרקע של הסוגיה ומדריך מה אדם שנוטל תרופות ביום יום, צריך לעשות לקראת חג הפסח.

"רוב התרופות הן לא בעייתיות כי אין הנאת החיך מהתרופה", מסביר הרב בורשטיין, "כל הבעיה מתחילה בתרופות שיש להם ציפוי מתוק. בעיה שנייה שיש תרופות העשויות מחומרים שהם חמץ. כיוון שהדבר הזה בעייתי, אז רבנים ניגשו למבצע של כשרות התרופות כדי לברר את הנושא הזה".

"אדם שלוקח תרופה פסיכולוגית או שמונעת סכנת נפשות ולא מצא תחליף – שלא יוותר על התרופה"
הרב בורשטיין ציין כל אדם צריך לבדוק הנוטל תרופות צריך להתעדכן ברשימות של קופות החולים. "כל אחד שלוקח תרופה, צריך לעבור על הרשימה התרופות הכשרות לפסח ולבדוק. כל קופה מוציאה רשימה של תרופות כשרות לפסח. יש המון דרכים לבדוק, בטלפון ובאינטרנט. במידה והתרופה לא מופיעה ברשימה, צריך לפנות לרופא ולשאול האם אפשר לקחת תחליף, שכן לחלק הגדול מן התרופות יש תחליף. אם לא מצאת תחליף, השאלה היא מה האפשרויות מבחינה בריאותית. אם אדם לוקח תרופה פסיכולוגית או שמונעת סכנת נפשות והוא לא מצא תחליף, אז אדם כזה לא יכול לוותר על התרופה המקורית".

הרב בורשטיין סיפר כי כל חברת תרופות צריכה לחשוף את הרכב התרופה כדי לקבל הכשר. "בזמנו, כמה חברות תרופות פנו לרב מרדכי אליהו זצ"ל וביקשו הכשר. הבעיה היא שיש יש חברות שאומרות שההרכב של התרופה הוא סודי. הרב אליהו הבהיר שאין כזה דבר. הוא העביר לי את שרביט בנושא ואמרתי לחברות שאין כזה דבר שאתם מסתירים, אתם יכולים להחתים אותי שאני לא אגלה, כי אני חייב לדעת איזה חומרים יש בכל תרופה כדי שאני אוכל לתת עליהם הכשר".

 

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן