האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נס שני של חנוכה


האם אעמוד אי פעם תחת החופה?
"הבנתי שאני צריכה לעבור הליך של שימור פוריות. רק התקשרתי להבין במה מדובר, אולי להמליץ לחברותיי, כי אני בטוח לא אצליח לעבור אותו… תוכלי לעזור לי בבקשה?"
עניתי מיד: "בטח שאעזור לך".
כך התחילה השיחה עם מיכל (שם בדוי), רווקה בת 35, ששנים רבות מתלבטת אם לעבור הליך של שימור פוריות (הקפאת ביציות). במהלך השיחה הבנתי שמיכל קצת מיואשת ומפוחדת מההליך.
הסברתי באופן כללי על ההליך ושאלתי את מיכל שאלות שאוכל להבין מי משוחחת עמי מעבר לקו. היא שמחה לפתוח את ליבה. מסתבר שהיא בת זקונים למשפחה ברוכת ילדים, כולם נשואים ורק היא מרגישה שלא הצליחה לעשות נחת להוריה. ניסיתי לעודד אותה ולתת לה כוחות ובמקביל הדרכתי אותה באופן מעשי על ההליך עצמו: אלו בדיקות יש לערוך, כיצד לפתוח תיק בבית חולים וכדומה. מיכל הבינה שהיא צריכה לעבור את ההליך והסכימה. כל צעד שהיא עשתה לווה בקשר טלפוני עמי. דאגתי לחזק אותה ולתת לה כוחות בכל רגע נתון.
לשאיבה, מיכל החליטה שתלך עם חברתה וחכינו בסבלנות לתאריך שנקבע. יומיים לפני השאיבה התקשרה אלי וביקשה שאבוא עימה. היא הסבירה שהנוכחות שלי תעניק לה בטחון.
למרות הקושי שלי להגיע באותו יום, עשיתי מאמץ גדול והגעתי, פשוט פחדתי שאם לא אגיע -מיכל לא תלך.
הגעתי למחלקה של אשפוז יום והיות ולא ראיתי אותה מעודי התחלתי לחפש אותה. ברגע שמיכל ראתה אותי היא קמה, חיבקה אותי והתחילה לבכות. האחות שעברה שאלה אותה: "זו אחותך?" מיכל ענתה: "כמעט" וחייכה. היא נכנסה לחדר הניתוחים וביקשה שאתפלל עליה.
לאחר השאיבה, בחדר ההתאוששות מיכל קראה בשמי. נגשתי אליה והרגעתי אותה שהכל עבר מצוין והיא גיבורה אמיתית. היא באמת הרגישה כך. מיכל עברה כברת דרך עצומה מהטלפון הראשון. היא עברה מסע שלם של השלמה, התבגרות אישית והבנה שהיא הצליחה בפרויקט חשוב לחיים. בערב התקשרה מיכל להודות לי ולשאול מספר שאלות לגבי הכאבים וההתנהלות הרפואית.
מאז היינו בקשר מתמיד, היות ולא היו למיכל הרבה ביציות בסיבוב הראשון ניסיתי לשדל אותה לעשות סבב נוסף, אך ראיתי שהיא עדיין לא בשלה לכך נפשית וחיכיתי לטלפון ממנה.
לפני כשבוע, לאחר מספר חודשים מהשאיבה מתקשרת אליי מיכל. שמחתי מאוד שהנה היא בשלה לסבב נוסף… שאלתי אותה אם היא מעוניינת להתחיל בקרוב.
התשובה שהיא ענתה גרמה לי לבכות מהתרגשות: "לא, אני מתקשרת בכדי שתעזרי לי להגיע טהורה לחופה ולהזמינך לחתונתי!"
זה נס חנוכה שלי…
הכותבת: ד"ר מוריאל ירחי, מרכזת את תחום שימור הפוריות והכנת כלה לחופה במכון פוע"ה


לכל הנסים של חנוכה

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן