האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך אפשר לאתר מחלות מסוכנות בלי לדבר עליהם?

איך אפשר לאתר מחלות מסוכנות בלי לדבר עליהם?

ד"ר אדריאן ריכשטיין, רופא נשים במכבי שירותי בריאות, הגיע לאולפן סרוגים לקראת כנס מכון פוע"ה והציג איך אנחנו יכולים לנסות ולאתר מחלות שהן מסוכנות ולא מדוברות מספיק.

לקראת הכנס ה-20 של מכון פוע"ה לנשים שייתקיים מחר (רביעי) בבנייני האומה, הגיע לאולפן סרוגים ד"ר אדריאן ריכשטיין, רופא נשים במכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה. בראיון ד"ר ריכשטיין דיבר על הנושא שיציג בכנס – איך אנחנו יכולים לנסות ולאתר מחלות שהן מסוכנות ולא מדוברות מספיק.

הרופא ציין כי הבדיקות הרפואיות יכולות לעזור לאתר בשלבים מוקדמים את סרטן השד והשחלה, ולדעת האם יש נטייה גנטית או שינוי בגנים. "בדיקת גן PRCA לא זוכה לאותה תהודה או פרסום כמו בדיקות מניעתיות אחרות" אמר. "אך מ-2021 הבדיקה נמצאת בסל הבריאות ומבצעים אותה בקופות חולים".

"מדובר בבדיקה שהיא פשוטה והרבה יותר קלה מאשר הבדיקות האחרות – עד כדי כך, שאישה מעל גיל 25 יכולה לגשת לבדיקה ללא הפניית רופא" הוסיף. "השכיחות של הנשאות לגן היא גבוהה יחסית בקרב האוכלוסייה האשכנזית – אחת מתוך 40 נשים, שזה לא מעט. אם חלילה אישה נשאית, יש דברים שצריכים לנקוט לגביה – מכיוון שהגן הזה קשור לסרטן שד ושחלות".

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן